Smidig sittvagn som klarar skog och mark?
Smidig sittvagn som klarar skog och mark?
Vi funderar på att skaffa en ny vagn. En smidig renodlad sittvagn, typ Brio Race. Vi har hitills haft vår Emmaljunga City Cross som vi varit ganska nöjda med. Vi köpte den ny och tänkte sälja den om vi skaffar en annan vagn som vi gillar. Blir det fler barn köper vi en ny (begagnad) vagn.
Anledningen till att vi vill skaffa en annan är att vi vill ha något som är smidigare att få in i bilen. Det blir lätt trångt även i en stor kombi när man har en hundbur och två stora hundar som tar upp hela skuffen bak. Vagnen och packning måste vi alltså ha inne i bilen. Samtidigt som den nya vagnen ska vara smidig måste den vara rejäl och klara av skogspromenader i ur och skur.
Synpunkter?
Anledningen till att vi vill skaffa en annan är att vi vill ha något som är smidigare att få in i bilen. Det blir lätt trångt även i en stor kombi när man har en hundbur och två stora hundar som tar upp hela skuffen bak. Vagnen och packning måste vi alltså ha inne i bilen. Samtidigt som den nya vagnen ska vara smidig måste den vara rejäl och klara av skogspromenader i ur och skur.
Synpunkter?
-
father of sons
Vi har en Brio Race och vi tycker den är tung och klumpig..
(Smidigare än Emmaljungas cross, dock.)
Klarar säkert av skog, den är rejäl.
Vi har återgått till vår älskade Emmaljunga. Den lilla nätta sittvagnen, vet ej vad den heter. Fungerar även i den skog vi besöker.
Timmy-vagnen har jag hört att många är nöjda med. Någon?
Hoppas du får fler svar!
/ Mamman till sönerna
Hmm är det Emmaljunga Scooter du tänker på? Det är väl den enda renodlade sittvagnen de har som är liten och smidig?father of sons skrev:![]()
Vi har en Brio Race och vi tycker den är tung och klumpig..
(Smidigare än Emmaljungas cross, dock.)
Klarar säkert av skog, den är rejäl.
Vi har återgått till vår älskade Emmaljunga. Den lilla nätta sittvagnen, vet ej vad den heter. Fungerar även i den skog vi besöker.
Timmy-vagnen har jag hört att många är nöjda med. Någon?
Hoppas du får fler svar!
/ Mamman till sönerna
-
father of sons
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej, Vi har denna vagnen, den är extremt stabil (enbart sittläge) går över stock och sten, vi är de enda som drar runt vagnen i naturresarvat där andra vagnar inte kan. Vi har den med "jogginghjulet" det är klart bäst.
Här kommer en länk!
http://www.activekids.nu/cougarcx.htm
Den går att plocka isär och på så sätt få ganska liten också.
Här kommer en länk!
http://www.activekids.nu/cougarcx.htm
Den går att plocka isär och på så sätt få ganska liten också.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
-
father of sons
Jag har beställt en sådan HÄR vagn, för att en trehjulig tar sig fram lätt påsmala stigar, för att den blir riktigt liten ihopfälld och för att den bara väger 8,5 kg! Den har dock inte kommit än - hoppas få pröva den vid sökträningen på onsdag
Samma företag säljer en liknande vagn som den TorsMamma hänvisar till - sök på säljarnamnet.
Samma företag säljer en liknande vagn som den TorsMamma hänvisar till - sök på säljarnamnet.
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Tror ni man skall komma ihåg att infoga LÄNKEN också...
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
Ok, nu har jag läst och begrundat samt varit ytterligare en sväng i affärer och tittat.
Hittade Emmaljunga softy, den är likvärdig med Brio Sitty. Känns lite för enkelt och klent att ha som 1:a-vagn hemmavid när man går så mycket i skog och mark som vi gör.
Nästa steg då, Brio Race. Verkar rejäl. Minus för att den är så himla smal i sitsen. Emmaljunga Scooter känns mkt mer ombonad och bredare. Rejälare sufflett osv. Men Scootern blir inte mycket mindre än City Crossen vi har nu.
Vilket bryderi...
Är iaf säker på att jag vill sälja City Crossen, så den ska väck i vilket fall som helst. Så... vi behöver en rejäl vagn hemmavid att gå i skog osv med. Men vi behöver också något som går in smidigt i bilen om vi ska åka nånstans. Inte helt lätt att förena.
Hittade Teutonia Timmy i affären och föll handlöst för den. Den har ju dessutom fullt liggläge. Vilket i dagsläget inte känns nödvändigt då Junior inte sover i vagn längre. Men iaf, det är en bonus. Dessutom är suffletten mer rejäl än på Brio Race. Den blir inte mycket större än Brio Race ihopfälld. Så... just nu är jag lite sugen på att köpa en Timmy som 1:a-vagn att ha hemmavid. Sen får vi väl skaffa en Brio Sitty eller Emmaljunga Softy eller tom paraplysulky att ha när man åker till mormor osv. Man kan ju köpa begad billigt. Eller så nöjer man sig med Patapumen tillsvidare.
Så... vad tycks om det här? Vill gärna ha synpunkter om Timmyn från er som har! Nåt särskilt att tänka på? Olika åsmodeller osv?
Hittade Emmaljunga softy, den är likvärdig med Brio Sitty. Känns lite för enkelt och klent att ha som 1:a-vagn hemmavid när man går så mycket i skog och mark som vi gör.
Nästa steg då, Brio Race. Verkar rejäl. Minus för att den är så himla smal i sitsen. Emmaljunga Scooter känns mkt mer ombonad och bredare. Rejälare sufflett osv. Men Scootern blir inte mycket mindre än City Crossen vi har nu.
Vilket bryderi...
Är iaf säker på att jag vill sälja City Crossen, så den ska väck i vilket fall som helst. Så... vi behöver en rejäl vagn hemmavid att gå i skog osv med. Men vi behöver också något som går in smidigt i bilen om vi ska åka nånstans. Inte helt lätt att förena.
Hittade Teutonia Timmy i affären och föll handlöst för den. Den har ju dessutom fullt liggläge. Vilket i dagsläget inte känns nödvändigt då Junior inte sover i vagn längre. Men iaf, det är en bonus. Dessutom är suffletten mer rejäl än på Brio Race. Den blir inte mycket större än Brio Race ihopfälld. Så... just nu är jag lite sugen på att köpa en Timmy som 1:a-vagn att ha hemmavid. Sen får vi väl skaffa en Brio Sitty eller Emmaljunga Softy eller tom paraplysulky att ha när man åker till mormor osv. Man kan ju köpa begad billigt. Eller så nöjer man sig med Patapumen tillsvidare.
Så... vad tycks om det här? Vill gärna ha synpunkter om Timmyn från er som har! Nåt särskilt att tänka på? Olika åsmodeller osv?
Har klämt och beundrat kronans sulky mycket senaste tiden. Ett barn på förskolan där jag jobbar har en. Har helt klart bestämt mig för en sån när knodden i magen blir stor nog.
Den har fullt liggläge och verkar otroligt stabil och lättkörd. Den blir väldigt liten när man fäller ihop den och väger lite.
Den kan man bara beställa. Finns att klämma på lite här och där. Kolla på hemsida.
Lycka till!
Den har fullt liggläge och verkar otroligt stabil och lättkörd. Den blir väldigt liten när man fäller ihop den och väger lite.
Den kan man bara beställa. Finns att klämma på lite här och där. Kolla på hemsida.
Lycka till!
Storebror född 1:a februari -05. Kurad vid 5,5 mån
Lillasyster född 29:e mars -09. SM från start
Lillebror född 11:e maj -11 SM från start
Lillasyster född 29:e mars -09. SM från start
Lillebror född 11:e maj -11 SM från start
Tittade på hemsidan och den blir liten fast mer kort och tjock ihopfälld. I vårt fall är det nog bättre med platt och lång.mammaT skrev:Har klämt och beundrat kronans sulky mycket senaste tiden. Ett barn på förskolan där jag jobbar har en. Har helt klart bestämt mig för en sån när knodden i magen blir stor nog.
Lycka till!
Trehjuling tror jag inte att vi vill ha. Vi är mycket ute med hundarna och behöver ibland parkera vagnen på inte alltid helt plan mark. Då är det större risk att vagnen välter om den har 3 hjul än 4.