Hur får man en 2,5 åring att sova i egen säng?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Glamrockare

Hur får man en 2,5 åring att sova i egen säng?

Inlägg av Glamrockare »

Våran son har sedan ett halvår tillbaka vandrat till oss mitt i natten ibland redan vid 23 o andra ggr inte förens vid 5 o skall sova hos oss.

Kommer han vid 5 är det sällan han somnar om o så fall max till 6 kommer han redan vid 23-24 tiden sover alla halvkasst.

Hur bär man sig åt för att lära honom att sova i egen säng o inte vandra iväg till oss varje natt utan en massa gråt o ledsamheter o ångest?

Ngn med bra tips.

Skall väll tillägga att jag är gravid i vecka 16 o när man blir stor som ett hus ja då lär en av oss dunka i golvet :wink:
Son född 060520 ~~~ Liten i magen BF 090410
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Glamrockare och välkommen hit :D :!: (coolt nick :wink: )

:idea: Det allra bästa för så här små barn är att återinföra spjälsängen, och ha den kvar tills trotsen är över vilket brukar vara klart vid 3½-4 år för små herrar.

Väljer man att ändå ha storsängen kvar så motas små nattvandrare direkt när de kommer, lugnt och enträget, läggs i sängen och så ramsar man sig ut.
:?: För jag antar att han är kurad? Om inte så rekommenderar jag en regelrätt shn-kur med införande av solfjäder och ramsa!

Han går upp för att han kan det, inte nödvändigtvis för att han vill, och precis som du behöver han sin sammanhängande nattsömn för att må bra! Så jag tycker du gör alldeles rätt i att tag i det här :wink: :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
jebos

Inlägg av jebos »

Vi gjorde så att tillsammans med vår dotter (2 år) så gjorde vi jättemysigt i hennes rum med nya lakan, kuddar, en fin ljusslinga och så vidare och så pratade vi jättemycket om hur mysigt det är i hennes rum och vilken fin säng hon har. Hon är jättestolt! Kanske värt att prova? Hon har sovit i vanlig säng sedan 1 år.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "