dagslurar, hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hellagumma

dagslurar, hjälp!

Inlägg av Hellagumma »

Har just nu en nattkurad dotter som ligger och vrålar i sin säng för att hon inte kommer till ro för första dagens lur. Hur gör man? Solfjädrar? Buffar? Ramsar?
Nej, jag vill inte hålla mig till min gamla tråd eftersom ingen svarar där.

Nu är hon väldigt, väldgit arg. VÄLDIGT.
Mamma till Hjalmar född 051218 och lillasyster Astrid född 080423
Stolt lillasyster till ÅsaB på forumet
_lill

Inlägg av _lill »

Hej!

Det verkar vara vanligt att det tar längre tid att få rätt på daglurarna - så var det också för oss!! Hur länge sedan är det sen ni påbörjade kuren?

Kör på precis som på natten. Lyssna - arg eller ledsen? Vrålar låter ju som arg - fint, låt henne svära av sig!! Är hon ledsen däremot är det sags att ramsa, glatt och hurtigt - överrösta henne! I nödfall kan man gå in lägga till rätta, buffa lugn, solfjädra och ramsa ut - men det är i absoluta nödfall.

Lycka till, det här grejar du!! Kramar!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Det krångliga när du inte vill hålla dig till samma tråd är att det krävs lite mer arbete för den som vill hjälpa dig.
Vart i kuren är du? Är det dag ett?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Jag ser härmed denna tråden som avslutat och svarar dig i din gamla tråd. :D

Ps. Du har fått ett jätte fint svar av Åsa B i din gamla tråd, är du inte nöjd med det svaret utan behöver få fler svar så skriver du bara i tråden så kommer den att hamna högst upp igen och bli markerad som "obesvarad" för oss som vill hjälpa. :wink: Ds
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"