Barnomsorg i BB-anda erbjudes:)

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Ninapn
Inlägg: 99
Blev medlem: mån 27 nov 2006, 16:25
Ort: Malmö

Barnomsorg i BB-anda erbjudes:)

Inlägg av Ninapn »

Vi har efter en inskolningsvecka på dagis beslutat oss för att säga upp vår plats och stanna hemma med våra två prinsar på 3 resp 1,5 ett tag till. Jag har samtidigt bestämt mig för att försöka hitta en lekkamrat till Lucas, min treåring, och har därför tänkt bli någon form av deltidsdagmamma åt ett barn i hans ålder :D . Och det vore så klart allra roligast om det fanns någon här på forumet som behöver hjälp! Några dagar i veckan, några timmar åt gången? Kanske mer, kanske mindre? Hör av er i så fall så kan vi prata vidare! Vi bor i ett litet hus mitt i centrala Malmö med närhet till parker, strand, museer mm. Och vi har en pytteliten men jättegullig trädgård där barnen kan plantera, odla, leka med vatten och gräva med grävskopor :D I övrigt så gör vi det mesta i BB-anda med social delaktighet, rutiner etc

Hoppas detta inte blev allt för rörigt - idén är helt ny för mig så det är lite rörigt i mitt huvud också, fullt med idéer och tankar kring hur mysigt det kommer bli och hur glad jag är över det här beslutet :D

Kramar!
Mamma till två ljuvliga pojkar födda sep 2005, resp juni 2007
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Låter som ett toppenbeslut - grattis :D Härligt både för din familj och det barn som får vara hos er (jag behöver väl inte säga att det är någon som du jag efterlyser - på mitt håll :wink: ). Lycka till - och berätta gärna hur det går!

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad härligt det låter! Underbart att du följer ditt hjärta - jag tror du kommer att vara glad åt det här beslutet för resten av ditt liv :!:
Hoppas du får napp på ditt fina erbjudande!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Vad kul Nina och grattis till ett fantastiskt beslut :D

Jag tror som Mia att du förmodligen kommer vara lycklig över detta beslut under resten av livet. :-({|= :heart:

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Ninapn
Inlägg: 99
Blev medlem: mån 27 nov 2006, 16:25
Ort: Malmö

Inlägg av Ninapn »

Tack för era ord, de värmer! Det känns helt rätt och jätteskönt att följa mitt hjärta, men det är inte alla runt omkring som förstår... Så tack snälla! :heart:

PS: Någon som har något tips på var man kan hitta ett "dagbarn" :D ? Finns det någon sida på nätet som ni känner till eller dyl där man kan annonsera?
Mamma till två ljuvliga pojkar födda sep 2005, resp juni 2007
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"