Prickar?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Hampus i Lit

Prickar?

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej

Våran son som blir 4 i dec har fått prickar på stort sätt
hela kroppen. Mest på fötterna och händerna.
Det är mer knottrigt än prickigt och har kliat en del på fötterna.
Under foten ser det ut som dom är färre men större, kanske
för att han går på fötterna så dom provoceras mer?
Nu börjar dom försvinna, haft dom i 4 dagar ungerfär och han
hade feber i 2 dagar.
Vad kan det vara? Vattkoppor? Virusprickar? Någon som har
en aning?
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
ela

Inlägg av ela »

Jag e ingen expert på detta område alls men ville berätta att herr L 3år hade prickar över hela kroppen som kliade. Lr röda knottror som bleknade o varierade i färg över dagen.
Gick till läkaren då han hade klåda som inte ville ge sej. Läkaren sa att det kunde vara reaktion mot sol lr ett virus som gav dessa symtom, han fick iaf utskrivet på recept tabletter mot klådan. Skulle d bli mer så skulle vi höra av oss men som tur gick det över av sej självt.
Prickar kan komma av vad som hellst ungefär talade min svärmor om som e sjuksköterska...

Kanske inte alls blivit klokare av mitt svar men men :oops:
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Det finns 1000 anledningar till prickar. Omöjligt att gissa. Gå och visa upp dem på BVC vetja! 8)
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Jag tycker att det låter som "Foot and mouth disease" eller "mul och klövsjuka" kallades det för när jag var yngre. Maja som nyss fyllt fyra hade det i början av sommaren och det var exakt så som du beskriver. Hon kunde tom inte gå ordentligt, så ömma var hennes fotsulor.

Jag tyckte att hon var lite sjåpig och bad henne "stå upp ordentligt". Men skruttan vägrade. Då när jag vänder och kikar på fötterna så var de alldeles rödknottriga. :oops: :oops: :cry: Dagen efter var det mer som blåsor, för att sedan relativt fort försvinna helt.

Självklart ska du kolla upp det med BVC, men jag tror verkligen att det är denna sjuka. krya på er!

Kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"