Lukas är 3 månader gammal. I dagsläget lägger jag honom mellan kl 19-20 efter att jag ammat honom. Han somnar i egen säng utan problem med napp och gosedjur. Han har även ett eget rum jag kan flytta honom till. Ibland behöver jag buffa lite i rumpan (han sover på sidan) Så långt allt väl.
Lukas har haft kolik och börjar bli bättre. Men hans mage är fortfarande inte OK, vilket gör att han gnäller/skriker/gråter jättemkt på dagarna. Då strular han med amningen. Skriker och vägrar bröstet fastän han är hungrig..Detta gör att jag aldrig kan ge honom tills han blir proppmätt.Han vägrar att ta flaska så jag kan inte ge tillägg heller. De dagar han inte har ont i magen har jag en ängel
Dagarna ser ut så här i dagsläget: Vaken max 1 1/2 timma, sedan sover han alltid exakt 45 min. Så håller det på tills läggdax.
Problemet är inte att få honom att somna men att inte vakna 40 gånger per natt. Han sover bra fram till kl 24-02, men efter det är han vaken varje timma. Han vaknar ofta med gallskrik... och det är svårt att få honom lugn. Jag lider minst sagt av sömnbrist!! Jag har snart ingen kraft kvar, ibland känns det som om jag inte kommer fixa det...
Jag vill gärna prova SHNkuren men hur ska jag göra när Lukas vägrar att ta flaska och han ammar kort tid (max 10 min). Detta gör att jag ammar honom var tredje timma... Jag lyckas aldrig få honom proppmätt, så jag tänker att det då blir det svårt att få honom att sova...
Jag har otroligt svårt att låta honom skrika/gråta sig till sömns, ärligt talat vet jag inte om jag fixar det.
Tacksam för svar!