Ska kura ikväll - tacksam för pepp och synpunkter!
Ska kura ikväll - tacksam för pepp och synpunkter!
Nu är det dags. Börjar kura lillebror i kväll. Han får sova i ett gästrum, storebror har nämligen börjat vakna tidigt och behöver även han lite extra kurning av pappan. Jag sover på madrass utanförgästrum.
Lillebror är 5 1/2 månad, så här har jag gjort schemat: (skulle vara tacksam för synpunkter och kanske lite pepp
07.00 vaken
07.15 mål 1 frukost (ersättning)
08.45-09.30 45 min förmiddagslur
10.30 mål 2, lunch fruktpuré & ersättning
12.00-14.00 2 h sova (storebror sover 12.00-13.30)
14.15 mål 3 gröt
16.30-17.15 45 min eftermiddagslur
17.30 mål 4 middag grönsakspuré & ersättning
19.00 mål 5 nattslurk ersättning - eller kan jag brja med 6 mån välling nu?
19.30 sova natt (precis som storebror)
11,5 h nattsömn, 3,5 h dagsömn...om jag har räknat rätt efter att inte ha sovit på 5 månader...
Som sagt, tacksam för synpunkter!
KRAM
Trötta
Lillebror är 5 1/2 månad, så här har jag gjort schemat: (skulle vara tacksam för synpunkter och kanske lite pepp
07.00 vaken
07.15 mål 1 frukost (ersättning)
08.45-09.30 45 min förmiddagslur
10.30 mål 2, lunch fruktpuré & ersättning
12.00-14.00 2 h sova (storebror sover 12.00-13.30)
14.15 mål 3 gröt
16.30-17.15 45 min eftermiddagslur
17.30 mål 4 middag grönsakspuré & ersättning
19.00 mål 5 nattslurk ersättning - eller kan jag brja med 6 mån välling nu?
19.30 sova natt (precis som storebror)
11,5 h nattsömn, 3,5 h dagsömn...om jag har räknat rätt efter att inte ha sovit på 5 månader...
Som sagt, tacksam för synpunkter!
KRAM
Trötta
Mama Jay
-
spindelkvinnan
Hej!
Jag tror stenhårt på att ge välling på kvällen. När jag kurade min dotter var hon 4.5 månader. Hon fick lite utsädd välling på kvällen och den nästan knockade henne på ett sätt ersättning aldrig gjorde. Vad kul att ni ska kura! Se till att äta och vila själv också
Jag tror stenhårt på att ge välling på kvällen. När jag kurade min dotter var hon 4.5 månader. Hon fick lite utsädd välling på kvällen och den nästan knockade henne på ett sätt ersättning aldrig gjorde. Vad kul att ni ska kura! Se till att äta och vila själv också
Dotter född 071126. Kurad vid fyra o en halv månad. Son född 090705 40+10. SM från start
Jag tror också på välling
Schemat ser kanon ut. Det här kommer gå lysande
Kram Kristina
Schemat ser kanon ut. Det här kommer gå lysande
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
-
Kantarella
Hej Mamma Jay.
Schemat ser bra ut. Mitt är nästan identiskt- har en 5-månaders.
Jag tror också på välling. Försökte själv som nattslurk för ett par veckor sedan. Togs dock inte emot av herrn så jag la ner med tanke om att göra ett nytt försök igen efter ett tag. För min del kan det vara lägligt att blanda fifty-fifty med ersättning. Kanske något för dig också?
I vilket fall så vill jag bara förmedla att de kan sova gott utan välling också. Min Ian får ersättning som nattslurk efter en rejäl portion gröt som mål 4. På det står han sig hela natten.
Lycka till nu inatt
Rapportera gärna.
/Åsa
Jag tror också på välling. Försökte själv som nattslurk för ett par veckor sedan. Togs dock inte emot av herrn så jag la ner med tanke om att göra ett nytt försök igen efter ett tag. För min del kan det vara lägligt att blanda fifty-fifty med ersättning. Kanske något för dig också?
I vilket fall så vill jag bara förmedla att de kan sova gott utan välling också. Min Ian får ersättning som nattslurk efter en rejäl portion gröt som mål 4. På det står han sig hela natten.
Lycka till nu inatt
Rapportera gärna.
/Åsa
-
Kantarella
Hej Mamma Jay.
Lycka till nu inatt
Rapportera gärna.
/Åsa
Lycka till nu inatt
Rapportera gärna.
/Åsa
Kuren har börjat!
Hade läst här på forumet att jag skulle dricka red bull...preparerade, kissade, bäddade, fixade och så var det dags!
19.30 skratt till go natt m Mama Jay pappa Schlagerkungen och stolte storebror Leon.
Ramsan x 1
Lägger till rätta och buffar...Mio svarar dåligt på den skvätt välling han fått i sig och kräkts varje gång jag kommer till slutet på buff.
Kur i två minuter och redan kräks i säng...well jag fick springa ut å hämta papper, ingen bra början. Torkar upp, men låter Mio ligga kvar i kräk, hur farligt kan de va??? Buffar så ryggen gnäller. Han är trött, han har läääängtat efter att få sova på magen. Jag har varit nervös, men faktiskt skippat andningslarm, han vänder sig åt alla håll och kanter oavsett. Mio avslappnad, jag ramsar x 4 mig ut 19.43.
19.45 skriker, när han tystnar ramsar jag x 4
19.47 gallskriker, gardinhelvetet har trillat ner, hrmpf
pappan in och fixa, jag in och trixa och hej och hå och nu ska du sova och buff hit och dit, men stackaren är så trött efter 5 månaders icke sömn så han somnar på ramsan x4 när jag går ut och har inte hört ett pip sedan 19.50. Älskar att jag orkat börja kura igen (kurade ju Leon för 2 år sedan, men det kändes så motigt den här gången).
Tack för pepp!
KRAM
19.30 skratt till go natt m Mama Jay pappa Schlagerkungen och stolte storebror Leon.
Ramsan x 1
Lägger till rätta och buffar...Mio svarar dåligt på den skvätt välling han fått i sig och kräkts varje gång jag kommer till slutet på buff.
19.45 skriker, när han tystnar ramsar jag x 4
19.47 gallskriker, gardinhelvetet har trillat ner, hrmpf
pappan in och fixa, jag in och trixa och hej och hå och nu ska du sova och buff hit och dit, men stackaren är så trött efter 5 månaders icke sömn så han somnar på ramsan x4 när jag går ut och har inte hört ett pip sedan 19.50. Älskar att jag orkat börja kura igen (kurade ju Leon för 2 år sedan, men det kändes så motigt den här gången).
Tack för pepp!
KRAM
Mama Jay
-
ilindstrom
-
ilindstrom