Ergo / Patapum

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Rar

Ergo / Patapum

Inlägg av Rar »

Hej!

Någon/några som har lust att dela med sig av sina erfarenheter av bärselarna Ergo och Patapum? Har lite beslutsångest..
Om någon har en liggandes som vill sälja till en rimlig peng så är det bara att höra av sig! =)
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Jag vet att det finns många användare här, så vi hoppas du snart får svar!

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej!
Jag har en Ergo och är tvärnöjd. Har även en gammal Babybjörn som jag ska börja använda till att ha Rasmus framåtvänd. Det är enda nackdelen med Ergon tycker jag.

Annars är den helt suverän. Min Emma som är ca 100cm lång och 17 kg tung bär jag lätt i den om jag vill sticka iväg på långpromenad med Rasmus i vagnen. Hon sitter jätteskönt och när hennes fötter tröttnar kan hon lätt hoppa upp i den. Har inte använt Ergon än till Rasmus för jag har ingen bebisinsats utan istället använt björnen då. Men min lillasyster använder Ergon med insats och är jättenöjd.
Så det är mitt heta tips att införskaffa för du kan ha den så lång tid, från nyfödd till minst 3 år :-)

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ingen som har testat Manduca :?:
LaQ

Inlägg av LaQ »

Jag har använt BabyBjörn Active till Junior när han var ganska liten, först bakåtvänd och sedan framåtvänd. Har fungerat bra på vakenpromenader då han inte tolererat att ligga på rygg i vagnen vaken och promenera. Men efter några månader blev han för tung och BabyBjörnen var inte bekväm att bära i då.

Skaffade en Patapum och vilken skillnad! Det känns knappt att man har ett barn i den. Avlastar helt annorlunda. En nackdel att de måste sitta bakåtvända om man bär fram. En annan nackdel är att min sambo inte kan bära med Patapumen. Jag tycker att den är jättebekväm men den känns för liten för honom. Axelremmarna sitter inte bra osv. Ändå är min sambo ingen jätte till man. Typ 175 lång och normal/kraftig kroppsbyggnad.
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
sanna79

Inlägg av sanna79 »

Hej! Jag har en patapum, och älskar den! Kanske är den lite kort i ryggen men jag vet att det finns en patapum toddler för äldre barn, så jag får väl byta upp mig till den sen när Leo blivit lite äldre!

:)
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

JennyH skrev:Ingen som har testat Manduca :?:
..eller beco..?

/Fjällmor
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag har kompisar som har både Manduca och beco, och de gillar de jättemycket! De verkar rätt enkla att använda, och så är de fina att titta på ;) jag tror (men har inget belägg för det!) att ergo och patapum avlastar bättre, speciellt om man bär större barn. Jag har haft en Patapum som jag älsakde! Kunde med lätthet bära Maja när hon var 2 1/2 år.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"