Tvillingarna sover natt mellan 19-06, dom äter förnärvarande ett nattmål kl 03 och pojken har fått stödmatning kl 21 då han ätit så dåligt.
Tänker dock fortsätta att ge ett nattmål ett tag till då han är lite för liten.
Tanken jag funderar på är om det är "fel" att ge båda nattmålet kl 21.30 och strunta i kl 03? Dom har inga uppvak i vargtimmen, beror kanske på att dom äter 03?
Vad tycker ni?
Är detta tokigt?
-
Hampus i Lit
Är detta tokigt?
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
-
Gäst
Grattis till fina nätter
det har ni förtjänat.
Hoppas att någon kan hoppa in och svara mer tveklöst än mig
Men det jag undrar över är hur långt ni kommit med matindrotuktion
Välling
MAT
Jag kan inte med ord beskriva hur besvärligt min 07 hade med matmängd och mättnad, jag kan bara säga att jag varit där du är...
Med stödmatning, och allt.
Räddningen blev tillsist kvällsgröten,
Man måste våga för att vinna. Någongång, tillslut måste man.
Jag tog bort stödmatningen, efter att jag gett gröt, halvt sovande, halvt vaken
i babysittern...
Inte omedelbart, men rätt snart, sov den lille mannen hela nätter.
Man måste våga, och när man vågar måste man kunna fullfölja
HELA LÅNGA NATTEN. Man vagnar och vagnar,....och vagnar, och vagnar, tills den tid DU bestämt. Små, och smala människor sover hela nätter även de, det gör däremot inte hungriga människor, och det är jusst vad de små srkäpen är: MÄNNISKOR.
I dag är min 07:a fortfarnde relativt smal, lite mindre än de flesta. Pojken mår bra. Men smal, fortfarande.
Maten är tillsist lösningen. Skippa flaskan om så är, ge riktig mat.
VÅGA
Fyll i ni som kan SM
Skickar en stor varm kram
Hoppas att någon kan hoppa in och svara mer tveklöst än mig
Men det jag undrar över är hur långt ni kommit med matindrotuktion
Välling
Jag kan inte med ord beskriva hur besvärligt min 07 hade med matmängd och mättnad, jag kan bara säga att jag varit där du är...
Med stödmatning, och allt.
Räddningen blev tillsist kvällsgröten,
Man måste våga för att vinna. Någongång, tillslut måste man.
Jag tog bort stödmatningen, efter att jag gett gröt, halvt sovande, halvt vaken
Inte omedelbart, men rätt snart, sov den lille mannen hela nätter.
Man måste våga, och när man vågar måste man kunna fullfölja
I dag är min 07:a fortfarnde relativt smal, lite mindre än de flesta. Pojken mår bra. Men smal, fortfarande.
Maten är tillsist lösningen. Skippa flaskan om så är, ge riktig mat.
VÅGA
Fyll i ni som kan SM
Skickar en stor varm kram
-
Hampus i Lit
Jo jag har tänkt som dig men som sagt inte riktigt vågat.
Är såå skönt nu när man ger 1gång/natt (2 till lilleman då) och vet att dom sover därimellan.
Vi har pratat om det men ingen av oss har kännt att nu orkar vi ta tag i det, det kan ju gå hur bra som helst också!?
Vi har haft förkylningar och "matvägran" av pojken och nu är det tandsprickning som dom visserligen inte bekymmras över och idag var det 5mån sprutan, vilket gav väldigt kinkiga barn. Men snart ska vi ta tag i det...
Båda får idag både lite gröt och pureér samt att nu har vi börjat blanda i välling i ersättningen för att göra en smidig övergång.
Så jag tror också att det ska gå bra, med lite övertalning bara. Det som jag gruvar mig för är pojken som ibland vaknar till men somnar snabbt om med lite buffning. Men vissa gånger svarar han med att bli hysterisk, förmodligen har han varit hungrig dom gångerna. Är rädd att det ska bli så.
Nu ska jag sova borta en natt nästa vecka så sambon måste klara sig själv så vi avvaktar nog till efter det....
Tack för peppningen, det behövs tror jag
Är såå skönt nu när man ger 1gång/natt (2 till lilleman då) och vet att dom sover därimellan.
Vi har pratat om det men ingen av oss har kännt att nu orkar vi ta tag i det, det kan ju gå hur bra som helst också!?
Vi har haft förkylningar och "matvägran" av pojken och nu är det tandsprickning som dom visserligen inte bekymmras över och idag var det 5mån sprutan, vilket gav väldigt kinkiga barn. Men snart ska vi ta tag i det...
Båda får idag både lite gröt och pureér samt att nu har vi börjat blanda i välling i ersättningen för att göra en smidig övergång.
Så jag tror också att det ska gå bra, med lite övertalning bara. Det som jag gruvar mig för är pojken som ibland vaknar till men somnar snabbt om med lite buffning. Men vissa gånger svarar han med att bli hysterisk, förmodligen har han varit hungrig dom gångerna. Är rädd att det ska bli så.
Nu ska jag sova borta en natt nästa vecka så sambon måste klara sig själv så vi avvaktar nog till efter det....
Tack för peppningen, det behövs tror jag
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
-
tomtenärfartillallabarnen
Hallå tvillingallierade!
Om ni väljer mellan att ta bort 21 eller 03 så röstar jag på 21 först och 03 sen ( med hänsyn till vargtimmen), om ni inte klipper bort båda på en gång.
Antingen får ni lite besvär i två omgångar, eller lite mer besvär i en enda tagning.
Sen tycker jag mig kunna se en smula osäkerhet i ert agerande.
Förkylning, matvägran, tandsprickning, vaccinationssprutor etc. låter som svepskäl till att inte behöva ta tjuren vid hornen och istället skjuta det på framtiden.
På med blåstället, visa lite attityd, övergå till att ge 6mån-vällingen ospädd så ska ni se att nattlugnet snart lägger sig över de jämtländska skogarna
Lycka till!
Om ni väljer mellan att ta bort 21 eller 03 så röstar jag på 21 först och 03 sen ( med hänsyn till vargtimmen), om ni inte klipper bort båda på en gång.
Antingen får ni lite besvär i två omgångar, eller lite mer besvär i en enda tagning.
Sen tycker jag mig kunna se en smula osäkerhet i ert agerande.
Förkylning, matvägran, tandsprickning, vaccinationssprutor etc. låter som svepskäl till att inte behöva ta tjuren vid hornen och istället skjuta det på framtiden.
På med blåstället, visa lite attityd, övergå till att ge 6mån-vällingen ospädd så ska ni se att nattlugnet snart lägger sig över de jämtländska skogarna
Lycka till!
sluta hänga ut trådar med MINA barns namn!
som nu någon gjorde på Familjliv.
Det är barn!
som nu någon gjorde på Familjliv.
Det är barn!