Badkläder för gravid

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
ÅsaB
Kontakt:

Badkläder för gravid

Inlägg av ÅsaB »

Hej mina vänner!

Går och funderar på det där med badkläder och gravidmage. Nu i sommar är jag inte så bekymrad, mina bikinis får funka. Magen är inte så stor ännu och det är väl mest i båten som jag över huvud taget tänker visa mig så pass avklädd. :wink:

Men så funderar jag på om jag skall gå på gravidvattengympa i höst, när magen definitivt börjar bli stor. Då vet jag inte om bikinisarna funkar - de skall ju hålla behagen rätt ordentligt på plats och det tror jag inte att de gör. Skall man köpa en gravidbaddräkt eller en vanlig, en storlek större och hålla tummarna att magen får plats? Eller en gravidbikini, som man kanske sedan inte vill ha/passar i?

Vad har ni andra gjort? Är jag ensam om "problemet"?
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jag köpte en baddräkt modell xl när jag väntade Vega. Den var inte snygg, och lite stor över axlarna (jag är för kort) men jag hittade ingen speciell gravid-baddräkt. Funkade ändå ok för att simma en gång/veckan.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Jag gick på vattengympa till v 38 och jag var ENORM, hela badhusets sevärdhet :D . Jag använde min vanliga bikini eftersom det bara var magen som var stor. Men jag har sett gravidbaddräkt i HM´s katalog som inte var så dyr, om du Googlar så hittar du fler.

Roligt, roligt med tjock mage! Kul att ultraljudet såg fint ut!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
asaeri

Inlägg av asaeri »

Hej
Jag köpte en mammabadräkt på Lindex, fungerade jättebra och höll allt på plats :D
Jag hade tur för det var rea på flera av mammabadräkterna så det blev inte så dyrt. Ett tips är att fråga personalen om det finns på lagret där dom kanske har lite gammal rea kvar.

Hoppas du hittar någon bra badräkt.

Åsa
Mamma till William född 060301 i vecka 33+5 pga tidig vattenavgång. Kurstart 13/10-06, och till en liten Elin 071224 i vecka 35+1. Kurstart 5/7-08.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"