Har lite funderingar om inskolning.
Vi bor i spanien och jag borjade i mandags med att satta min kille pa dagis.
Det ar jattefint och allt verkar bra,har forstass kollat runt litre och jag fastnade for det har.
Men...jag tycker inte att det gar sa dar jattebra.Vet ju inte hur det fungerar i sverige med inskolning men har lamnar man barnet fran forsta
Han ar alldeles fortvivlad.Och mamma hjartat ar i bitar.
Forsta dagen nar vi kom dit sprang han glatt i vag och lekte,varpa ena lararen sa att jag skulle ga.Nar jag jag kom en och halv timme senare hittade jag honom vid dorren gratandes.Nar han fick syn pa mej sa blev han som arg och slog i golvet.Precis som om "hur kunde du lamna mej sa!!!!"Sen ville han bara upp och ivag.Jattelessen.
Nasta dag kommer vi dit vid 10 och han blir som panikslagen bara vi gar
igenom dorren.Vill inte slappa mej.Lararen kommer oss till mote och halsar glatt och tar honom i sina armar och gar sin vag.Tittar pa mej samtidigt att jag ska ga.Jag gar och litar och hoppas pa att det ska ga battre.Kommer tillbaka strax efter 11 (ska hamta honom 12,men lararen tyckte att jag kunde komma lite tidigare och leka en stund med honom)Och han ar fortvivlad och superlessen.Vill bara darifran men lugnar sej och leker en liten stund men ar inte direkt avslappnad utan haller koll pa mej.
Idag skulle jag fa vara med en liten stund nar vi kom .Samma visa som igar.Blir panikslagen nar vi gar igenom dorren.Jag ar med en halvtimme.Froken ar jattebra men han vill inte sitta sjalv utan pa mej.Hon sjuger och pratar och fangslar barnen jattebra.Sen efter det tar hon framen leklada och barnen far valja en leksak.Min tar en brandbil och ar ganska sa nojd och avslappnad.Da tittar lararen pa mej och tycker att jag kan ga och sen komma tillbaka en stund tidigare an jag ska och leka med honom igen som igar.Kommer tillbaka och hittar ett sondergratet ansikte.Han sitter nu med en ny tjej (han larare har gatt till doktorn)och ar alldeles fprtvivlad!!!Hon sitter med en febertermometer for att se om han har feber.Det enda ar att han har gratit sa han ar alldeles varm.Nar han ser mej vill han bara bort.Vi maste ga in till avdelningen och hamta hans vaska och han blir alldeles panikslagen igen.
Det har ar mina 3 forsta inskolningsdagar.Och imorgon vantar en ny!!
Ser dete ut sa har i sverige oxa??Ska man behova ga igenom en san pars??
Kanske ar inte min redo?Eller som jag tror,kanske blev han skramd forsta dagen??
Jag vet inte ...kanner mej uppriven och nar jag pratar med dom pa dagis sa sager dom att det ar sa for alla!!Att det tar kanske 2 veckor!!!Men ska jag fortsatta sa???Jag mar inte bra,och jag tror ju inte att min lille kille kan gora det heller!Fastan det bara har gatt 3 dagar!!
Nan som kan ge ett rad???
Han ar 16 manader och har varit med andra an bara mej.Har lamnat honom till en vannina 3 ganger ett par timmar och han kanner henne och da har det inte varit nat problem-han har sovit hos mormor utan mej och det har oxa gatt bra.
Jag vet inte om jag tycker att det ska va sa hart att borja pa dagis?
Tack for att jag fick skriva av mej.
Karin