Darlings

Måste berätta vad jag fick på posten i dag: det tyska förlaget Beltz höstkatalog. De har tidigare gett ut Barnaboken (Das KinderBuch), "Online" (Kleine Kinder brauchen uns - Små barn behöver oss) och Barnaboken upp till ett år som hörbok.
Nu i höst ger Beltz ut Internationella Sova hela natten under titeln Das DurchschlafBuch (ungefär: boken om att sova hela natten). Katalogen pryds på omslaget av det som blir omslaget på boken, en underbar teckning föreställande en glad "val" som simmar med ett litet Skräp sovandes på ryggen, alltså på glada fiskens rygg - barnet ligger på mage i svanken och trynar. LJuvligt söt är den.
Sedan kommer ett helt uppslag, det första. (Och det är en rejäl katalog med massor av böcker.) Rubriken i rött lyder: "Sveriges uppfostringsexpert nr 1

löser ett av de största föräldraproblemen". En tjusig bild på mig (tagen för ca en miljon år sedan) illustrerar sedan själva reklamtexten:

"Bestsellerförfattarinnan AW står för okonventionella uppfostringstips. Med sin Sova hela natten-metod för bebisar har den niofaldiga mamman hjälpt tusentals barn och deras föräldrar.

Med hjälp av Anna Wahlgrens 'buffningsmetod', en speciellt milt inkännande massage (

), sover till och med de krångligaste/gnälligaste (quengeligste) bebisar natten igenom. På några få nätter lärs den in och är vida mer verkningsfull - och mindre hjärtlös! - än gängse sömnmetoder. Denna bok avlivar myten om 'det jobbiga barnet, som aldrig vlll sova' och visar föräldrarna hur de kan ge sitt barn tolv timmars sammanhängande sömn. Liksom tidigare i sin berömda Barnaboken förmedlar AW hur man gör små barn nöjda och glada och därmed också tillgodoser sina egna behov."
Förstaupplagan: 20.000 exemplar
Och så följer ett helt uppslag till, med bild av en sovande bebis (på mage

Med en stor illröd NAPP i munnen

) och med tacksamt skryt från Camilla Läckberg, som är jättestor i Tyskland nu ("Jag känner verkligen stor tacksamhet gentemot AW för det faktum att läggningen blev så trygg och harmonisk"...) och från en mamma från boken ("Innan vi kurade vaknade Marie varje natt 10 till 14 gånger. - - Jag kan inte med ord beskriva hur vårt liv förändrats, sedan vi bestämde oss för att kura. Nu sover Marie 11 tim varje natt och dessutom två lurar på dagen"...). Och så finns en teckning av en hel krans av ljuvt sovande får, med en liten unge på toppen som också sover som en gris, förlåt lamm
Det är så kanonfint alltsammans
Och bokhandlarna frestar man med - om de beställer tio ex - en tjusig skylt att sätta upp i affären plus en FILT, hur söt som helst, med "valen" och bebisen och titeln på boken och mitt namn.
Fatta att jag är kräkstolt
På världens viktigaste bokmässa, i Frankfurt, i oktober, ska den lanseras. Då ska jag stå där och hålla er i handen, allihop, i andanom

Och era små älsklingar, sist men inte minst
O:)

O:)