Hur får man i barnet den där Eye-Q'n?!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Doris

Hur får man i barnet den där Eye-Q'n?!

Inlägg av Doris »

Hej,

sonen är 2,5 och vi har köpt Eye-Q oljan till honom. Han har provat kapslarna men de gillas INTE. [-X

Han gillar egentligen inte oljan heller, varken citrussmaken ("stark!") eller vaniljsmaken.

Vi har provat att blanda vaniljoljan i mjölken (dåligt resultat, den dracks inte) och i vanlijglass (bra resultat, den blev uppäten). Men han ska ju inte äta glass dagligen!

Hur gör man? Han vill inte äta den rakt upp o ner från en sked. Vet ej om det beror på smaken eller trotsen eller dåliga erfarenheter av första skeden han fick smaka m citrussmak som han inte gillade.

Kan man baka små "kakor" med vanlijolja i?
Alla tips emottages tacksamt! :lol:

/ Doris
Jag har tre barn. De är åtta respektive sex år, den yngste är född i maj 2013.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Blanda i juice som får drickas med sugrör? Funkar när vi ska ha i vår 3-åring flytande medicin.
/Karin
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:idea: Eye-q finns också som tuggtablett.

Min son tuggar kapslar och har jätte kul. :D 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Karla hatar oljan med jordgubbssmak, men kapslar som smakar makrill tuggar hon glatt på. Underligt. :roll:
Men värt att prova kanske!?
Doris

Inlägg av Doris »

TorsMamma: Eye-q finns också som tuggtablett.
Han gillar inte dem, tyvärr. :?

kattklo: Karla hatar oljan med jordgubbssmak, men kapslar som smakar makrill tuggar hon glatt på. Underligt.
Ja, underligt! :lol: Men bra för er!

Vi blandar nu vaniljoljan i vanilj-youghurt. Det går bra, men den är väldans söt och det gillar jag inte riktigt. Men han verkar må bra av oljan! Har bara ätit i en vecka, men vi tycker oss märka skillnad- mer koncentration, lugnare humör. Nån annan som märkt skillnad :?:
Jag har tre barn. De är åtta respektive sex år, den yngste är född i maj 2013.
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Vi har bytt till Eskimo Kids med tuttifrutti smak. Den går ned!

Vet inte om det är så mycket skillnad mot Eye-Q? Det saknas iofs nattljusolja i Eskimo kids...

Finns någon kunnig som kan reda ut skillnaderna?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"