Snart 2 och börjat strula vid läggning

Skriv svar
sabinaill

Snart 2 och börjat strula vid läggning

Inlägg av sabinaill »

Vi har en son på snart 2 år som börjat strula vid läggning. han har sen bebis sovit egen säng och somnat gott i egen säng. blev säker sovare när han var 4 mån.
Sen dess har det varit jätte bra och aldrig uppvak på natten. Sovit 12 timmar per natt.
Sen en vecka tillbaka vill han inte somna i sin säng och skriker så fort vi rör oss ut från jobbet. säger ramsan som alltid förr men det hjälper inte.
Igår höll vi på i 2 timmar med skrik och gråt. :(

han har sovit i junior säng sen ett halvår tillbaka. den klättrar han nu ur och går till dörren.
Vi har en grind framför hans dörr så han kommer inte längre än så.
När jag gått ut genom dörren och stängt den på glänt, ska jag visa att jag är utanför dörren så han ser mig eller ska jag gå till rummet bredvid ??
Hjälp mig ! vad ska jag göra, jag behöver peppning och råd !

Mamma till William född 060803
Mamma till William född augusti 06
pelleplutt3

Inlägg av pelleplutt3 »

Hej,

Jag har tyvärr inget bra råd att ge dig, och jag är inte ens säker på om jag får svara med tanke på Annas kommentarer till mitt inlägg :? Trist att du inte fått svar!
Jag tror kanske att det kan vara till hjälp att se någon som har liknande problem, se mitt inlägg från pelleplutt3 om kvällsstruliga tvillingar. Vi har inte skrik och gråt, men ändå problem med själva somnandet.

Det var ett tag sen du skrev, får jag fråga hur det går nu? Hoppas det är bättre! :D
Mamma till två goa tvillingpojkar födda februari 2006
Gäst

Inlägg av Gäst »

Självklart får du svara pelleplutt3 :heart: allas erfarnheter är värdefulla :!:

Oturligt om sabinaill varit utan svar så länge, men det kanske är en dublett tråd :?:

Och Pelleplutt3, har aldeles rätt i att tråden om hennes tvillingar kan hjälpa andra. klistrar in den här.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16197
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Hej sabinaill
Vår tjej på drygt 20 månader är också SS sedan 4 månader. Vi har också haft lite problem på senaste tiden med skrikiga läggningar, det började vid ca 1,5 år. Eftersom hon pratar rättså mycket så kan hon också hojta på det mesta hon vill ha efter läggning, typ kudde, snutte, täcke, strumpor. I början var vi lite veka och gick in för att kolla så att snutte el likn verkligen inte låg utslängt på golvet. Men vi kom rätt snart på att det mest hojtades för hojtandets skull. Vi bestämde oss för att sluta gå in, och då märkte vi direkt skillnad. Det skriks fortfarande lite då och då, men vi ramsar och efter ett tag har hon lugnat sig och somnat. Kontentan alltså, så lite aktivitet som möjligt!

Nu har ju ni ett annat litet dilemma, att sonen tar sig ur sängen. Men jag tänker likadant där, så lite trafik och aktivitet som möjligt. Vakta utanför dörren, och så fort han kommer ur sängen och fram till dörren, mota tillbaka till sängen. Utan ord, bara bestämd handling. En annan idé, som jag vet flera praktiserar, är att helt enkelt vänta med juniorsängen tills trotsen är över.

Vi upplevde först inte heller att ramsan bet som tidigare, men jag tror det satt mer i vår osäkerhet och icke-attityd till självklarthet. Vi har ju haft en SS så länge så vi var lite ringrostiga i ramsningen, om man säger. Du vet ju att ramsan har funkat tidigare, bestäm dig för att det ska funka nu också tänk "här ska banne mig sovas" medan du ramsar. Mer attityd!

Lycka till.
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Oj du milde tid, hur är det möjligt att denna tråd slunkit igenom mina bevakande ögon??? :oops: :oops: :oops: Jag undrar trots allt om det inte kan vara en dublett som sonica skriver! OM det nu skulle vara så att ditt dilemma förblivit obesvarat sabinaill, ber jag i egenskap av hjärtebarnskontrollant så otroligt mycket väldans om ursäkt :oops: :(

Tack pelleplutt3 för att du uppmärksammade denna tråd, och tro aldrig att du inte får svara! (Alla får vi våra små näsknäppar ibland, om inte av Anna W så av någon annan erfaren, och det är tack vare dem som man väcks till insikt. Tycker jag i varje fall :lol:)
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"