jobbigt att ha barn?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
br

jobbigt att ha barn?

Inlägg av br »

Hej
igår förmiddag funderade jag på om det är så jobbigt att ha barn som många hävdar.

Först bakade vi en kaka :D lillebrorsan gör väl inte så mkt nytta, han vispar mest runt i en tom bunke men han är duktig ändå :D storasyster mäter upp i bunkern och så rör vi tillsammans. Huvudnumret är att smaka på smeten :D Efteråt satte jag mig i fåtöljen och läste tidingen medans barnen diskade efter oss, storsyster visar lillebrorsan hur man gör. Efter disken fortsatte jag att vara ett "centrum" i fåtöljen (men glodde på en intellektuellbefirad TV serie istället för att läsa tidningen) . Barnen lekte runt i lägenheten. Och då tänkte jag på hur bra jag har det !! Inte det minsta jobbigt ! :D
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Gunzan
Kontakt:

Inlägg av Gunzan »

Håller fullt med dig!

Var i måndags på öppnaförskolan och kom i samtal om att "skaffa" fler barn. De som jag pratade med var förstagångs mammor och hade bara hört att problemen ökade med kvadraten då man fick två barn.

Jag höll inte med utan det har faktiskt blivit lättare. Har man bara struktur så löser sig allt. Jag får ofta lugna stunder och min dotter lärde sig tidigt att andra gärna vill vara själva på toa tex. Vi är ute mycket och när vi kommer in så är de belåtna och leker förnöjtsamt.

Jag vill gärna har fler barn, de är så häftiga. Personligheten kommer fram så tidigt och de är så underbart att se de små liven utvecklas och lära sig saker.

// Gun
Mamma till Moa -020405 och Leo -040514. Lever efter AW-principen eller borde man s?ga sunt f?rnuft ;-).
anna71

Inlägg av anna71 »

Ungar är verkligen häftiga som Gun säger. Det har faktiskt blivit lättare, trots att jag redan hade strukturerad vardag innan lillen kom. Lillen vill göra samma sak som storasyster och storasyster är mycket jämnare i humöret. Oftast går allting snabbt och smärtfritt. Men man måste ju gilla utmaningar! :D
Om jag inte tyckt det var så pest och pina att vara gravid skulle jag nog göra om det. Men att inte kunna gå på tre månader... denna gång med två småbarn... nixnix. Det får bli när de stora redan går i skolan i såna fall.

hälsningar
Anna i Milano
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Visst är det synd om oss 8) Är nu igen mammaledig efter att maken varit hemma ett tag (har dock jobbat mest hemifrån) men får nu uppleva dessa underbara vardagsmirakel igen. Som...

:arrow: När det blir gräsligt tyst och jag hittar den lilla sittandes i köket mumsande på en kexchokad. 8)

:arrow: Är man VERKLIGEN 18 månader och i lilltrots när man sitter och säger Nej, näej, neeej, rakt ut i lufter framför sig för att en stund sedan säga naeeej till nallen :?:

:arrow: När den lilla vid ett obevakat ögonblick tydligen kastat ut ena stöveln genom bildörren (när storasyster släpptes av) och vi får gå på systemet med en stövel och en hittad sandal. :D Stöveln ej hittat ännu...ska åka och leta om en stund.

:arrow: När jag försöker pyssla om storasyster och torka henne efter duschen och hastigt kör upp ena fingret i hennes näsborre så det sprutar blod... :shock:

:arrow: När nu den lilla sitter under databordet och packar upp alla te-påsar (men vad gör man inte för en datastund... 8) )

Synd om oss är det :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"