Spjälsäng för 2-åring

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Australien mamman

Spjälsäng för 2-åring

Inlägg av Australien mamman »

Hallå söta mammor!

Leah är nu snart 2 1/2 år och jag behöver en bra spjälsäng. I Australien hade vi en jätte fin trä spjälis som var större än 120 cm 60 cm. Var hittar jag större spjälsängar? Tycker att alla verkar ha 120 cm 60 cm mått här hemma.

Kram Marie Ps. Hemma i Stockholm nu. Ds.
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Hej :D
Jag har faktiskt aldrig sett spjälsängar i någon större modell varken i Sverige eller här i Finland. Är du helt säker på att det behövs då? Jag tror nog de flesta här använder vanlig 120x60 tills trotsåldern är över :?: :!:
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Mitt älsklingstips är IKEAS Leksvik. Blir en öppensäng sedan om man vill, men med spjälsängskänslan kvar! :thumbsup:
Nillan

Inlägg av Nillan »

Ett tips är att leta på Blocket och liknande efter gamla barnsängar, typ 40-tal. Vi har använt den säng som svärmor hade när hon var liten till båda våra stora tjejer. Den är en utdragssäng med minsta bäddmåtten 70 x 120, med löstagbara spjälsidor. Går dock att förlänga till typ 1,60 som längst men då utan spjälsidorna. Jättemysig och superbra med löstagbara sidor. Vi häktade av ena sidan på dagarna och satte på den igen på nätterna. Har sett flera liknande till salu.

Vet också att det finns någon dansk sängmodell med liknande mått och funktioner som även nytillverkas. Minns inte vad den heter just nu...
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Köpte en som är typ 140x70 från en affär i Göteborg som importerar. Tyvärr känns den väldigt bräcklig och det finns ju inga lakan i sverige för den storleken, utom på just den affären då. Köpte den över nätet. Jag återkommer om jag hittar den...

*letar*
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"