havererade nätter

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ann

havererade nätter

Inlägg av ann »

Hej :D
Har läst här en massa men inte skrivit något förut. Min Isak är fem månader och det har aldrig varit några större svårigheter med hans sömn. Vi införde ramsan när han var fyra månader och övergick då också från vagnande till spjälsängsbuffande vid sällsynt kris.

Nu är allting dock mer än en aning upp och ned. Han vaknar ett par timmar efter läggning och är synnerligen upprörd och det tar ett bra tag innan vi lyckas lugna honom. Sedan följer tre, fyra odentliga uppvakningar under natten samt en halvtimme innan det är dags att stiga upp. Morgonen tycker jag att jag börjar få kontroll på; får honom att somna om en liten stund innan jag väcker. Men resten vacklar jag lite inför. Känner att jag inte vet riktigt vad som är rätt och då finns ju heller inte attityden där.

Vet inte om jag borde köra en regelrätt kur. Eller utgå ifrån där vi är och backa ännu mer- fast med bättre attityd. Någon som har förslag?

Stackars liten gäspar sig genom dagarna och livnär sig på marginalkvartar.

ann
mamma till pojke, f?dd 1/10-04
har anv?nt verktygen fr?n tv? m?naders ?lder- ingen kur har beh?vts
tessi

Inlägg av tessi »

Hej!!

Du skriver längst ner att du endast använt verktygen och aldrig kurat, vad är skillnaden? :?
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag svarar i Anns ställe, hoppas att det är OK. För mig har den stora skillnaden legat i att jag har börjat använda verktygen i kuren i förebyggande stfte. Alltså innan vi hade sömnproblem och slapp också på det sättet störd sömn.
Själva kuren är till för dem som redan har hamnat snett och behöver hjälp att styra upp det. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"