Hos brandkåren

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Ewa

Hos brandkåren

Inlägg av Ewa »

Igår var vi på besök på Brandstationen i Ängelholm. Snacka om lyckat :thumbsup: .

Alla barnen var blyga och lite försiktiga. Några blev rent av rädda och ville inte vara med alls. Utom mina två då 8) . Som på brandman Patriks samtliga frågor om: "Det är någon som vill prova?", exalterat svarade: "JA, JAG vill!" (Anton), tätt följt av lillasysters myndiga stämma "Di-Ha!" (Disa) :lol: .

Så här provades brandmannens jacka, hjälm, syrgasmask, bära olika tunga verktyg och hjälpmedel, kolla in brandmännens gym, klättra in i brandbilen - och förstås aldrig vilja kliva ur igen... 8)
Så småningom tinade även de andra upp och det var ett helt litet gäng med lyckliga 2-5-åringar som åkte iväg med brandman Patrik på en egen liten tur som avslutades med att alla barnen fick spruta vatten med slangen - bara allmänt superlyckliga! När jag frågade om sirenen låtit högt inne i brandbilen, skrattade Anton och berättade att när sirenen satt igång hade alla barnen ropat "Tut-Tut!" i takt med sirenen. Världen härligaste förmiddag
\:D/ :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Finns det någon arbetsplats som hänför de små som en brandstation..?

Vi har ju lyxen att ha en deltidsbrandman i huset, till glädje för både stora och små :wink:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Vilken lycka för de små!! :D
Vågar man gissa att det var mycket diskussioner efteråt? :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Å va jag längtar tills vi kan gå dit. Bodde granne med brandstationen i Haninge förrut och dom dagarna man fick gå dit var det skitkul att se alla små vara helt lyriska :lol:

Måste ha varit mycket kackel på dom efteråt :?:

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tessan skrev: Måste ha varit mycket kackel på dom efteråt :?:
Jo, vars :wink: Tror inte någon av ungarna som var där kan tänka sig bli något annat än just brandman/brandkvinna för åtskillig tid framöver.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh vad härligt! Kan se dina barn framför mig och det värmer kropp och själ. Emil är lyckligt omedveten om att han missat detta brandkårsbesök, det är ju någon i familjen som missat att besikta bilen så det är körförbud på den.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Underbart :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"