Vill bäras hela tiden

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
ma-ma

Vill bäras hela tiden

Inlägg av ma-ma »

Min lilla pojke (3,5 mån) vill bäras hela tiden. Förra veckan satt jag på toa stolen - med honom i famnen!! Har också en flicka på 22 månader som går på dagis 15 timmar/vecka och behöver "fria händer" för att sköta henne om inget annat... Elvin har fått selen för höft-assymetri förra veckan - så det underlättar inte saken heller...

Har någon kanske tips till mig om hur jag ska få ihop vardagen? Har försökt med baby-gym och t.o.m TV men det funkar bara någon min om jag sitter brevid.

Han tycker inte heller om att jag håller honom och sitter samtidigt utan vill bäras runt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Hur har ni det i övrigt - med sömnen och sådant?

:idea: För om han får den sömn han behöver och kan förutse sin dag genom fasta rutiner så har han ORKEN att ta sej an världen mer på egen hand. Vi kan börja att nysta i den grundläggande änden så får vi se var vi slutar :wink: !

:idea: Om du inte har Barnaboken i din ägo så rekommenderar jag den varmt för att att få tips om hur vardagen kan blir gnisselfri med både småbarn och syskonskap! Inte för att det inte gnisslar stundom :roll: :lol: utan för att man själv inser sin förmåga att lösa gnisslet på ett sätt som gynnar både barn och föräldrar :thumbsup: !

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"