tösen, 1 år 4 mån har börjat vakna varje natt vid två-tiden. hon har bara tre tänder(!!!) ännu, så jag tycker att hon borde ha lite fler på kommande. kan det vara därför som hon vaknar och gråter?
eller har det bara blivit en dålig vana? eftersom det lugnat henne så bra att sätta på täcket, musik på i rummet och ramsan, har vi gjort så!
i natt tänkte jag att nu får det vara slut med musik,så jag bara ramsade. men då hon gråtit 1 h 15 min steg mannen upp, satte på täcket och musiken och tösen sov inom ett par minuter...
vad göra? är det fel att sätta på musik och spela då hon vaknar? ramsan verkar inte hjälpa så mycket just nu.
ont eller en dålig vana?
-
HannaMaria
ont eller en dålig vana?
Mamma till vårt lilla busfrö (16.10.05), underbar liten tös(17.12.06), lillprinsen (05.08.08 ) och prinsessan (20.9.2010)
-
Gäst
Så jag säger: Backa, sluta gå in, sluta med musiken. Ge en upplysande ramsa om att det är natt men låt henne sedan klara ut det själv. Såklart det tar lite tid nu när ni etablerat en vana. Och nu har hon dessutom lärt sig att skriker hon tillräckligt länge så nog sjutton händer det något till slut.
Ganska långt ifrån budskapet "På natten händer ingenting". Eller hur?
-
Gäst
Glömde säga att man går efter principen en gång är ingen gång, två gånger är en vana. Dvs första natten barnet vaknar, kollar man såklart till det så att allt är ok. Andra natten drar man öronen åt sig och börjar misstänka dålig vana...
Läs gärna min egen tråd i ämnet här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14229
Läs gärna min egen tråd i ämnet här:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14229
-
Gotlandsmamma
Hörde en mamma på ÖF som gav sitt barn nyponsoppa på natten, hm tänkte jag...varför det??? -han vill ha det svarar hon. Ja, det är väl klart, det är väl jättegott o har man fått det natt efter natt, vill man ha det jämt. Det blir ju en vanesak, precis som att någon kommer o spelar musik för en o fixar täcket. Du är ledaren o visar var skåpet ska stå - på natten SOVER man o inte lyssna rpå musik! Ge det nån dag så är det fixat snart!