Ensamlek för 3 barn samtidigt?
Ensamlek för 3 barn samtidigt?
Nu har jag bestämt mig för att införa ensamlek på schemat, äntligen. Men har nu 3 barn... så nu undrar jag hur jag ska gå tillväga. Kan alla barn vara i samma rum över huvudtaget om de sitter i varsin säng? Hur ska jag få dem att ej gå upp? Hur länge kan de sitta tror ni? Vilka leksaker tror ni passar för exempelvis 3 åringar, 20 månaders och en 5 månaders? Vilken tid på dygnet har ni ensamlek, morgonen eller? Tacksam för alla råd och tips!
3-barnsmamma till 1 pojke 050418, 2 flickor 060720 och 071101
-
father of sons
- Inlägg: 1369
- Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
- Ort: Stockholm
Vi har tre barn (1, 2 och 3 år) och de har ensamlek olika tider numera. Förut hade vi alltid ca 2 h på morgonen.
Samma rum kan bli svårt.
Vår 2- och 3-åring har inte ensamlek i sängen längre, de leker i lekrummet. Länge. De gillar de mesta
Burkar, klossar, instrument till den lille, kanske? Saker som låter är poppis!
Lycka till!
Hej! Här måste jag hänga på, jag har oxå 3 barn, 3, 2 och 7 månader. Vill införa ensamlek på shemat men hur? Om man ska ha olika tider, vad gör de andra barnen då när den andra har ensamlek liksom? Om man har den samtidigt, Ska de vara i varsitt rum då och leka med olika grejer?
Tacksam för många tips angående detta!!
Kram
Tacksam för många tips angående detta!!
Kram
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
Leo, 0710 och flickan Ida 090414