Första barnvakten

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Emma80

Första barnvakten

Inlägg av Emma80 »

Igår skulle vi bort och tyckte det var bättre för Emil att vara hemma och sova som vanligt. Min kompis kallades in. Hon har träffat Emil en hel del, men aldrig ensam. Noggranna instruktioner; det skulle ges gröt, kläs på pyjamas, borstas tänder och skrattas. Vi lämnade dem mitt i grötätandet, gjorde ingen stor affär av det, bara vinkade hej då. Fick efter ett tag ett mms där man ser en strålande glad pojke som blivit befriad från gröt i hela ansiktet. Han hade hjälpt till jättebra på skötbordet när pyjamasen skulle på och sedan hade de skrattat hela vägen till sängen. Tolv timmar senare hämtar vi en strålande glad pojke som står upp i sängen och bara väntar på att klockan ska ringa :heart: . Inte ett pip under natten.

Vilken fantastisk bekräftelse på hur trygg han är i sig själv, att hans sömn inte är kopplad till oss. Och vad skönt att kunna säga till en barnvakt precis vad som ska göras vid vilken tid, då kan man ju koppla av fullständigt och behöver inte ringa hem stup i kvarten.

Varje dag tänker jag att just nu måste vara den bästa tiden, men det blir bara bättre och bättre hela tiden. Han är så full av glädje och upptäckarlust, behöver inte skynda sig fram till kylen för han vet att den inte stängs framför ögonen på honom. Min sambo som förut var en riktigt morgontrött typ säger ofta att det är ett rent nöje att gå upp 6.30 för det är så underbart att få vara med Emil.

Vilken glädje för oss och vilken bra start i livet för honom :heart: :-({|=
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Lua

Inlägg av Lua »

Åh, herreminje, vilken härlig läsning till morgonkaffet :D :!:

Pussa lilla snyggingen från Lua. :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Jag blir så glad av att läsa, känner igen mig så väl :heart: