Åh...har ni andra också sådana dagar då allting utan någon märkbar anledning bara blir fel!?
Min dotter sover alltid två timmar mitt på dan och 11,5 timmar på natten....hon gråter ALDRIG när hon lägger sig, utan bara gosar in sig i täcket tillammans med nallen och somnar direkt. Förutom idag det vill säga. Jag vet inte vad jag ska ta mig till...hon gallskriker inne i sovrummet...hon slänger nallen på golvet...hon ställer sig upp...tårarna sprutar. Men dagen har varit precis likadan som alla andra dagar,varför beter hon sig såhär just idag? Hon vaknade samma tid som vanligt på morgonen, hon åt samma frukost som alltid, ensamlek som vanligt, social delaktighet, promenad ute, samma mellanmål, och sen lunch...och sen är det dags att sova...men idag vill hon inte. Hon ÄR trött. Jag förstår inte...hur kan det bli så svårt så plötsligt? Vad har hänt? Varför är hon inte som vanligt? Jag har inte behövt buffa eller ramsa på hur många månader som helst...men nu provar jag och det fungerar inte.
Usch...ville bara skriva av mig lite innan jag blir galen.
Vill bara gråta!
-
Nancy
Re: Vill bara gråta!
Ja det har jag. Ibland vaknar jag tidigt som vanligt eftersom jag är morgonpigg men just denna dag känns det ändå inte riktigt ok. Frukosten bränns vid och jag småtjafsar med min man utan anledning. Snubblar över en tröskel och slår i tån och svär illa en stund. Tycker att jag är världens sämsta mamma och att jag nog borde adoptera bort mina barn.Siobhan skrev:Åh...har ni andra också sådana dagar då allting utan någon märkbar anledning bara blir fel!?
Kram från Nancy
-
Nancy
ps. Ser att det kanske verkar som om jag ville raljera över dina känslor. Inte alls mitt syfte såklart. Ville bara ge lite perspektiv på att ALLA människor, stora som små har bättre och sämre dagar. Vet så väl hur det känns i stunden dock och då är det jättesvårt att ha det perspektivet. Kram igen. ds.
-
Lua
-
Nancy
Lua har naturligtvis rätt i att det kan vara något av det hon beskriver. Man märker att det är dags att göra något aktivt ifall det är krångel flera dagar i rad.Lua skrev:Kan det vara förtrots i faggorna eller dags att dra ner på sömnen?
Hoppas att det känns bättre imorgon för både dottern och dig
Nancy
Fann anledningen
Nu vet jag varför hon var så ledsen...lillflickan är sjuk! Under natten blev hon brännhet med feber, inte undra på att hon var gnällig under dagen och bröt alla våra rutiner. Min misstanke är att hon blev övertrött, när hon är sjuk brukar jag nämligen låta henne sova en extra snutt på morgonen. Men igår så väckte jag henne när hon höll på att somna eftersom rutinen är att sova gör man mellan 11.30 och 13.30 och jag ville att hon skulle sova då. Min mamma sa till mig idag att ibland är det bättre att titta på barnet än på klockan. Igår höll jag henne vaken och när det var dags att sova var hon helt hysteriskt ledsen och kunde inte komma till ro. Nu idag vet jag bättre och jag har precis lagt henne för en extra förmiddagslur.
Hon är 14 månader.
Hon är 14 månader.