Till saken hör ju nu att jag annamat SM från början o vill verkligen detta för allas våran trevnads skull, om ni förstår vad jag menar.
Vet ju att d tar sin tid, typ 2 mån innan allt går mer gnisselfritt, men vill ändå ställa lite frågor o bolla tankar o idéer.
Hon sover 2 tim, m en halvtimmas diff (kvart hit lr dit tot en halvtim) o e vaken 2 tim oftast ibland 1,5 tim. Natten e "fri" (kanske fel) o infaller nån gång mellan 1-2 o 5-6 o matningen blir vanligtvis 30 min.
MEN när hon vaknar dagtid (sällan väcker jag henne) så somnar hon vid flaskan men äter fortfarande. Öppnar ögonen o rapar o vill ha mer. O mer mat får hon o lite där till, så mkt hon bara kan få o ännu mer tills hon inte tar flaskan lr vägrar suga på den. Försöker m ALLT jag kan tänka mej för att hålla henne vaken vid maten men d lyckas inte längre perioder.
Hur ska jag göra?
Sen lägger jag henne vaken o somnar ibland själv o ibland kommer hon inte till ro då vagnar jag henne o efter några ggr så somnar hon. Kan vakna till o gny några ggr men somnar snart efter d. Vet inte om jag gör denna vagning rätt lr använder den då den VERKLIGEN behövs. Vill ju inget göra för henne i onödan om hon ändå kan sköta den biten själv om ni förstår hur jag menar...
När hon ätit färdigt så blir d blöjbyte då hon vaknar till o e m med leende o tjöt lääänge utan att vara missnöjd. Innan 1,5 tim gått från uppvak serveras lite extra mat så hon verkligen e nöjd o sen blir d o vara där d händer mest. Ibland blir d m storebröderna lr när mor/far gör nått annat skoj.
Tips idéer o annat mottages mer än gärna!