Det händer så mycket med Gabriel

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
inger
Kontakt:

Det händer så mycket med Gabriel

Inlägg av inger »

Vi går hos en mycket skicklig homeopat som själv haft en son med autism. Den sonen är i dag botad och går i vanlig skola(det finns dokumentation kring det) :D
Gabriel har gått ett tag i homeopati.
I dag tar jag för givet att han inte ska ha eksem över hela kroppen, från att ha haft perioder då vi blivit ordinerade mycket starka salvor.
I dag tar jag för givet att han inte får panik närhan andas på grund av astmaliknande besvär.
I dag tar jag för givet att han kan vara ute i vilken väderlek som helst bara han är rätt klädd. Kylan gör inte längre konstiga saker med hans hud. :)
I dag tar jag bara för givet att han kan skära sallad och en massa annat från att hållt hand över hand.
I dag ville jag laga mat själv för att jag var trött i huvudet efter jobbet och matlagning kan vara en slags meditation.
Då kom Gabriel.
- Nej, nu ska jag skära de ekologiska grönsakerna!(han betonar ekologiskt på ett särskilt sätt :)
Gabriel fick vid tre års ålder diagnosen klassisk autism och jag blev alldeles förkrossad innan jag insåg att här kämpar vi tillsammans.
Men i dag tar jag för givet att han säger saker som
- Jag älskar er?
_ Hur är det med Agnes(när syster är sjuk)
- Mamma jag blev rädd, glad, ledsen(han berättar om känslor) :)
Men jag blir djupt förundrad över de magiska samtalen som jag kallar det, för i bland har man magiska samtal med barn. Samtal då man håller andan och bara lär.
- Mamma när själen flyger ut ur kroppen då slutar hjärtat slå. :)
- Mamma en gång var alla människor på stationer i rymden. De väntade på att komma till jorden. Och sen blev det vår tur(här viftar han ivrigt med armarna.)
Här får jag sluta skriva för det blir en roman. Men det finns mycket att skriva.
Och en annan gång kommer jag att skriva en hyllning till hans syster Agnes som på sätt och vis är den allra viktigaste personen i hans liv. :)
Det vet hon redan för jag säger det ofta. :D
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Lua

Inlägg av Lua »

Tårarna trillar... :cry:

Vilken alldeles underbar liten berättelse. Storslagen i all sin enkelhet. Lyckliga Gabriel och Agnes som har en sån fin mamma!

Tack för att du delar med dig!

Storkramen från Lua. :heart:
inger
Kontakt:

Det står något i Barnaboken

Inlägg av inger »

Det står något i Barnaboken om att ingen förälder egentligen förtjänar sina barn.
Det ligger något i det tycker jag :D

Fattar inte hur jag kunnat leva så många år innan utan dem.
Ofattbart
Två underbara tonåringar

Krümel

Inlägg av Krümel »

Så underbart och fascinerande! :heart: Jag ryser när jag läser det du skrivit!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gablex

Inlägg av Gablex »

Grattis! :heart: Härligt!

Ses vi i Stockholm den 11 april? Nu har jag bokat resa!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
inger
Kontakt:

Jag vill till Stockholm

Inlägg av inger »

och jag vill vara hemma på Agnes riktiga födelsedag.
Hon pratar fortfarande om när hon fyllde sju. Då höll mormor på att dö och jag hann nästan inte hem till Agnes födelsedag.
Vi får se. :D
Två underbara tonåringar

inger
Kontakt:

Jag vill till Stockholm

Inlägg av inger »

och jag vill vara hemma på Agnes riktiga födelsedag.
Hon pratar fortfarande om när hon fyllde sju. Då höll mormor på att dö och jag hann nästan inte hem till Agnes födelsedag.
Vi får se. :D
Två underbara tonåringar

Gablex

Inlägg av Gablex »

Såklart att du vill det! Min Sessa fyller år dagen innan konferensen så det ordnar sig! Vi kombinerar konferensen med en tjejhelg i Stockholm där vi ska träffa Sessans gudföräldrar, så det ska bli jättekul alltihop!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"