Jag satt och klurade på det här med mörkläggning när man åker bort, kan ju vara lite krångligt ibland :-k .
Funderar på om man inte kan ta med sig ett sån´t där vädringsställ för kläder, om man ställer det ovanför sängen och lägger mörkläggningstyg som "andas" över så att det blir som ett litet tält, tror ni det skulle funka? Eller skulle det bli för instängt?
Mörkläggning borta
Mörkläggning borta
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Jag TROR kanske att tyg över vädringsställ kan göra det lite väl tätt, men jag har ingen erfarenhet, så du får väl prova hemma och se hur det blir.
Däremot har jag själv använt TorsMammas tips om att sätta svarta sopsäckar i fönstren. Jag rev itu dem och klämde sedan fast dem i fönstret. HELT kolsvart blev det. Enkelt och billigt.
Kram Ewa
Däremot har jag själv använt TorsMammas tips om att sätta svarta sopsäckar i fönstren. Jag rev itu dem och klämde sedan fast dem i fönstret. HELT kolsvart blev det. Enkelt och billigt.
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
Fjällfolket
samma här, sopsäckar är kanon!Ewa skrev: Däremot har jag själv använt TorsMammas tips om att sätta svarta sopsäckar i fönstren. Jag rev itu dem och klämde sedan fast dem i fönstret. HELT kolsvart blev det. Enkelt och billigt.
Allt går
/Fjällmor
Jo, sopsäckar har vi alltid med oss numera:D. Har en gång ställts inför situationen att sova i ett rum med knepiga fönster, det gick helt enkelt inte att mörklägga ordentligt...(tordes inte tejpa på deras tapeter
) och JAG blev spattig...för vi skulle ju umgås å ha trevligt på kvällen med de vi besökte
. Men som fjällmor så klokt(som alltid
) sade allt GÅR. Bara man har attityden med sig 8) , något som har vuxit till sig med andra barnet. Skrattar när jag tänker på i somras när vi var ute med båten. Jag hade mörklagt rutorna noga noga i båten med sopsäckar och eltejp- så sedan när jag släcker så inser jag att själva skrovet på båten släpper in såpass mycket ljus att det inte är speciellt mörkt. Ja, kan säga att storeman sov gott iallafall med pappsen därframme i fören.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php