Dessa vargtimmar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Madeleine_79

Dessa vargtimmar

Inlägg av Madeleine_79 »

Adam somna så fint i går kväll, det går bara bättre och bättre på kvällarna! :)
Han blir lugn av ramsan! :)
Det är dock ett problem som jag har och lille Adam! Han vaknar alltid ngn gång mellan fyra och sex på morgonen och är mycket arg och frussterad!
Jag går upp sömnig och trött som jag är! Sätter i gång och ramsar, han lyssnar inte, jag ramsar ytterligare en gång, lyssnar inte, jag avakatar och medans jag gör det så skriker Adam upps sig ordentligt!
Då tycker jag att det är dags att gå in till honom och lägga han till rätta, han står oftast up i sängen och är mycket upprörd när jag kommer in!
Jag lägger han snabbt till rätta, så gott det gå, han spjänar och protesterar! Jag håller han nere tills han blir lugn så går jag ut och ramsar så där för jag hålla på!
I natt tog han rekord! Han vakan 5 och somna 7.15 :shock: :shock:
Jag stod och övervägde om jag skulle vagna han... Så kom jag på att nej, då tror han att han kan skrika sig tills jag tar upp han...
Nu till min lilla fråga
:?: Det känns som jag går in och lägger han till rätta ganska många ggr! Ska jag låta han skrika fast det låter helt hysteriskt??
Hoppas ng kan ge mig tips och råd ang dessa vargtimmar!
Mycket stolt mamma till Oliwer tv? ?r och Adam 8 m?nader! :)
Har ?ntligen best?mt mig att lyckas med att f? Adam att sova hela natten!
Startar 21/2-05
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag hade gått in och solfjädrat vid första pipet för att riktigt ge betryggande och klara besked. Därefter hade jag låtit ramsan ta vid! Ju mer han hojtar desto mer betryggande och segt "ramsar du ner honom". Häng med i "vågen" och ligg en oktav :roll: högre än honom. På med ramsan direkt när han tar fart igen och följ "vågen". Några turer på detta så kommer han bli nöjd.

:idea: Gör så här 2 mornar.

:idea: Därefter använder du "bara" ramsan och då ramsar du vid första pipet och avvaktar sedan. Då du känner att "nä - nu måste jag nog gå in" - DÅ ramsar du "ner" honom igen. Då brukar det vara läge :P !

:D Lycka till!
ariparis mamma

Inlägg av ariparis mamma »

:D Hej!

Jag tycker absolut att du skall backa.

:!: Ingen trafik i rummet :!: Ett snabbt och tydligt agerande i form av ramsa när han vaknar. Ge honom besked om vad som gäller, att det är natt fortfarande och ge honom sedan förtroendet att hantera situationen själv.
Nu när du går in till honom blir han antagligen väldigt förvirrad.

Det finns många trådar om detta och "tips på vägen" är också läsvärt. :D

Lycka till!

Mvh Lotta
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
Madeleine_79

Re: Dessa vargtimmar

Inlägg av Madeleine_79 »

Hej! Tack för era svar!
Behövde faktiskt inte ramsa ner han i natt/ morse! Lille Adam sov nämligen hela natten :D
Men nu vet jag hur jag ska gör ifall han får ett återfall!!
Ska ramsa mer och gå in mindre till han!
Mycket stolt mamma till Oliwer tv? ?r och Adam 8 m?nader! :)
Har ?ntligen best?mt mig att lyckas med att f? Adam att sova hela natten!
Startar 21/2-05
ariparis mamma

Inlägg av ariparis mamma »

:D Vad bra!! :D
Stolt mor till 3 Joar f?dd 060113, Arian f?dd 040330,William f?dd 991130. Hittade hit efter 1 1/2 barn ;-). Arian shn-kurad vid 9 m?n, Joar standardmodellad.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"