Naaaart kommer bebin! (om ett skötbord)

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Naaaart kommer bebin! (om ett skötbord)

Inlägg av Gäst »

Hej! :D
Anton är för rolig! Han går stenhårt in för det här med att det kommer en bebis. :heart:

Idag var jag och Anton och köpte ett skötbord till nya bebisen, som vi ska sätta på väggen i badrummet (skötbordet alltså). Det var begagnat, och inte inpackat på något sätt. Vi fick helt enkelt lasta det på vagnen, där Anton satt. Han höll, och jag höll. Och så hjälptes vi åt vid buss- och spårvagnsbyte. Det var lite bökigt, men gick mycket fint. Nu står det på golvet i stora sovrummet, i väntan på bebis. Anton har inte haft skötbord sedan han var 9 månader, så han är inte helt bekant med det hela.

Hela eftermiddagen har Anton sprungit till ytterdörren när han hört något i trappan
- Bebibebi nukommerbebi, mamma!! :lol:
Han tittar ut genom brevinkastet och lyssnar och spanar. Jag försökte förklara att den kommer först i maj, men han verkade inte förstå :roll: .

För att fördriva tiden till bebisen kommer har han gjort iordning skötbordet. Burit dit ALLA sina blöjor, lite tvättlappar, bad-dockan Ebbe, en handduk. Prövat att sitta på det, ligga på det, dricka välling på det. Mycket pyssel har det varit.

Jag har också förberett honom att vi ska till barnmorskan imorgon. Han är lite skraj för stetoskop och konstiga ljud, så vi pratade om hur det lät när man lyssnade på hjärtljuden (det bankar, mamma!) och att barnmorskan lyssna mamma på armen.
Ta med sötboooodet, mamma!!
Nja, jag tror inte det, men tanken var ju god...:heart:

När det blev dags att sova, så ville Anton sova på skötbordet. Tja, det går väl bra, om han vill det. Han lägger sig, pappa släcker och ramsar (Anton ligger alltså på skötbordet på golvet i vårt sovrum :roll: ). Efter en stund kommer små steg springandes
- Hämta täcket!!
Ja, självklart, man måste ju ha täcke när man ska sova! Pappa hjälper till. Anton lägger sig igen, med ny ramsa. Går några minuter till. Ut kommer Anton - med täcket i famnen.
- Sova sängen itället... :sleep:

:heart:
Vad förvånad han kommer bli att det inte är en grön Shrek-bebis som tittar ut, utan en helt vanlig människounge :D . Och vad lääääänge han ska behöva vänta på sin bebis. Hur beskriver man 12 veckors längd för en 23-månaders :shock: ???
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

8-[ :lol: :lol: :lol:
Men GUD så roligt. Skrattade högt när jag läste det. Såååå sött att han tyckte du skulle ta med skötbordet till barnmorskan! *fnissar* man kan ju undra vad barnmorskan tänkt då :lol: :lol:

Å vilka föräldrar sen, som verkligen funderar i lilla gossens tankebanor och låter honom hållas när han vill sova på skötbordet! Underbara ni är! :heart: :heart:

:sleep:

Fortsatta rapporteringar om Antons funderingar kring bebisen mottages tacksamt! :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Vad bra att han boar in skötbordet åt bebisen!! GulleAnton!
Elle

Re: Naaaart kommer bebin! (om ett skötbord)

Inlägg av Elle »

JennyH skrev:- Bebibebi nukommerbebi, mamma!! :lol:
Han tittar ut genom brevinkastet och lyssnar och spanar.
:lol: :lol: Tänk om det vore så enkelt :wink:

Vilken tur att Storebror har provlegat skötbordet! :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Re: Naaaart kommer bebin! (om ett skötbord)

Inlägg av Gäst »

Elle skrev:
JennyH skrev:- Bebibebi nukommerbebi, mamma!! :lol:
Han tittar ut genom brevinkastet och lyssnar och spanar.
:lol: :lol: Tänk om det vore så enkelt :wink:
Vadå, kommer inte bebisen genom brevinkastet?? :shock: :lol:

Ja, jag är ju snart i v 30 och har insett att jag borde börja träna lite andning eller nåt :shock: . Eller åtminstone fundera på vem som ska vara barnvakt när det blir dags... Här lever vi fortfarande i tron att det är lååååångt kvar, men tiden går ju så ruskigt fort. :shock: Precis som förra gången är världens oroligaste Jenny kolugn inför bebis-ankomst. Hormoner :?: Jatack :!: :lol:
cissii

Inlägg av cissii »

hej :D

Jag läser alltid alla Anton historier med förtjusning! Har blivit lite av en följetong för mig. Han är så kul! :heart:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ljuvligt, ljuvligt :-({|=

:heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

cissii skrev:hej :D

Jag läser alltid alla Anton historier med förtjusning! Har blivit lite av en följetong för mig. Han är så kul! :heart:
Oj, vad glad jag blir! :D

Du får en historia till på en gång! Vi har släkt i Östersund - just dessa släktingar är högt älskade av Anton och han låtsasringer dit mest varje dag :heart: . Igårkväll tyckte han att det var dags att åka dit. Eftersom mamma och pappa verkade lite sega på det här tog han även detta i egna händer... :roll:

Fram med lilla resväskan han fick i julklapp. Lägger upp den på stora sängen. Lägger fram det han vill ha med sig: 3 st tågvagnar, en liten trähäst, ett lock till vällingburk, en trasig mobiltelefon samt några klossar. Packar ner detta i väskan.
- Bli ba!
Går nöjt omkring, och hamnar till slut vid skorna, som han tar på sig.

Vi frågar vart han är på väg?
- öttetunn!!
Jaha, vad kul! Hur ska du åka dit?
- Åka bil!!

Han sätter lilla resväskan under pallen i sovrummet, klättrar upp och sätter sig på pallen och kör iväg... :heart: :lol: . Jag tyckte han behövde kunna styra lite, så jag gav honom en plastring som skulle sitta under en stol, det blev en bra ratt.
:D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :lol: :lol:
Det är så roligt att försöka sätta sig in i huvudet på de små liven :D Så logiskt för dem, så märkligt, och faktiskt stort för oss vuxna, som tänker helt annorlunda (och lite tråkigare...)

Jag såg på "Se upp för dårarna"-filmen igår, och fastnade för en gammal strof jag ju har hört, men glömt bort.
"Livet är inte bara en lek, det är en dans på rosor också" :D :heart:
Tål att tänkas på!

kram anna

Ps. Vecka 30 :shock: :shock: :shock: Vart försvann den tiden??? :shock:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, 2-åringar!!! :heart: Underbara är dom, eller hur JennyH! Barnabokens beskrivning av 2-åringens bestyr är så fantastisk, tycker jag. Såå rörande och träffande. :D
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"