Tänk vad bra jag har det after all...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

Tänk vad bra jag har det after all...

Inlägg av Kristin »

Kära Forumister :D!

Vi skriver så ofta om vilka problem vi stöter på då och så med våra söta barn (jag är inget undantag :wink:), men om jag jämför min vardag med en ny bekantskaps vardag så är jag så nöjd, så nöjd :D...

:evil: :cry: Okej att plutten inte alltid sover hela tiden ut på dagen
:evil: :cry: Okej att han vaknar med sina "skräckskrik"

MEN

:heart: Han sover hela natten (vaknar på morgonen och jollrar... :D)
:heart: Han somnar alltid in då han "ska" och oftast utan ett pip
:heart: Han äter allt vi ger honom och med mycket god aptit (fast kiwi gillar han inte...)
:heart: Han utvecklas i rasande fart och är på G med att krypa
:heart: Han är en glad prick och väldigt energisk :D
:heart: Bjuder så gott som alltid på ett leende...

Det är ju DETTA jag och min sambo skall fokusera på och inget annat :D [-( .

Min nya bekantskap har 2 barn, en 7-månaders och en 3-åring. Mamman går regelbundet upp på natten och tja, ger mat till bebisen (ammar ej :roll:), joxar med 3-åringen och jag vet inte vad. En bra natt för henne är att bara gå upp 1-2 ggr (hennes egna ord). Bebisen sover när hon vill (fast det gör ju vår plutt också, bara att vi lägger honom INNAN han blir för trött och alltid vid samma tid varje dag) och jag vet inte om hon har något system för matning. 3-åingen sover omkring 2-3 h varje dag på eftermiddagen och kommer därför inte i säng förrän omkring 22-23. Bebisen läggs lite tidigare dock. Mamman klagar över sömnbrist och ingen tid för sig själv (mannen jobbar som många andra här, mycket och mycket sent). Hon är inte riktigt en sådan som beklagar sig, men jag vill så gärna upplysa henne om AW och hur hon KAN styra upp sin vardag och få ett par timmar för sig själv VARJE kväll... Men, bekantskapen är så ny att jag inte vill lägga mig i så jag låter det vara. Alla får ju göra som de vill, eller hur?

Så, ville bara säga det! Vi har det ju egentligen jättebra (dvs vi har ordnat det för oss. Ingenting kommer ju av sig självt) eller hur alla kära Forumister :wink:

Detta inlägg är inget "jag slår mig för bröstet-inlägg (Gud förbjude. Vi är ju svenskar :wink:), utan bara ett F-n vad jag skall vara GLAD och NÖJD-inlägg!

Må så gott!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
br

Inlägg av br »

Hej

Javisst undrar man varför en del utsätter sig för en massa saker i onödan! Tyvärr är det så att månmg ainte alls tar till sig råd uan besvarar de med att det går intemed mina barn! Och vi får ofta höra att vi haft tur.- <Men tex at låte 3-åringen sova så länge! Be henne flörsöka hålla vaken under dagen och i säng i mer barnnänlig tid. tar ite många dagar att vända p åen sån sak!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
/LO
Kontakt:

Re: Tänk vad bra jag har det after all...

Inlägg av /LO »

Kristin skrev: Det är ju DETTA jag och min sambo skall fokusera på och inget annat :D [-( .
SÅÅÅÅÅ ska det låta. Vad glad jag blir :lol:

Vet du om din nya kompis har tillgång till internet? I så fall kan du ju alltid tipsa om en riktigt bra sida om barn och barns sömn. Forumet kan hon ju hitta själv.

Om hon är det minsta nyfiken så lär hon ju kolla i alla fall.

Fortsätt i den positiva känsla. Det gör inget att han inte sover 100% när han ska huvudsaken är att han har förutsättningen. Och det har han ju nu. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Kristin, jag tycker absolut att du ska slå dig för bröstet, som är en sån fantastisk mamma som kämpar och engagerar dig så för att Plutten ska ha det så bra som möjligt!! :D Det ska du vara stolt över!!
Man FÅR vara det, även fast man är svensk ;)

Du kan ju alltid berätta för din kompis hur ni brukar göra, eller som /LO skrev, bara tipsa om sidan och detta braiga forum :D
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
wicky
Kontakt:

Re: Tänk vad bra jag har det after all...

Inlägg av wicky »

Kristin skrev:Så, ville bara säga det! Vi har det ju egentligen jättebra (dvs vi har ordnat det för oss. Ingenting kommer ju av sig självt) eller hur alla kära Forumister :wink:

Detta inlägg är inget "jag slår mig för bröstet-inlägg (Gud förbjude. Vi är ju svenskar :wink:), utan bara ett F-n vad jag skall vara GLAD och NÖJD-inlägg!
Visst kan vi slå oss för bröstet HELA familjen (inte minst våra kära små) för att vi får sova gott och äta ordentligt så att vi orkar upptäcka världen!

kramar / Wicky

ps kolla - jag har lärt mig "quote"!!! Även en gammal hund.... :wink: :wink: Tack för hjälpen!!!
Mamma till Erik, f?dd den 17 augusti 2004.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"