huskur för magen?
huskur för magen?
tips för barn (2år gammal) som ngn gång i veckan vaknar på natten o sköter magen? Hon gör det inte för belöning (= att man kommer in), då jag låter henne ropa argt, somna o går in senare (om det inte är alltför sent på natten. Då får det minsann vänta!). Ngn huskur? Om det varit för mkt igång på dan "hinner" hon liksom inte på dagen.
Matilda född 7 okt 05
Mauritz född 15 aug 07
Lillan född 8 juni 09
Hugo född 15 feb 11
Björn född 23 aug 13
Henry född 25 aug 15
Samuel född 10 mars 17
Amanda född 15 aug 18
Mauritz född 15 aug 07
Lillan född 8 juni 09
Hugo född 15 feb 11
Björn född 23 aug 13
Henry född 25 aug 15
Samuel född 10 mars 17
Amanda född 15 aug 18
Ett tips:
Katrinplommon (eller annat lösande) i mängder på morgonen och satsa på rejält spring och hopp och klättring utomhus i avancerad terräng under 3 dagar, typ. Så kan det få igång magen till att göras under fm/lunch istället.
Katrinplommon (eller annat lösande) i mängder på morgonen och satsa på rejält spring och hopp och klättring utomhus i avancerad terräng under 3 dagar, typ. Så kan det få igång magen till att göras under fm/lunch istället.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Är hon hemma med dig på dagen så du har möjlighet att ta hand om det just då eller är hon på dagis?
För det är ju en jättebra idé att ge henne lite laxerande på frukost. Vatten i större mängder såklart. Tidigt på dagen.
Sitter hon på pottan? För det är min erfarenhet det sällan dyker upp bajsande mitt i natten när de sitter på pottan. Då är de liksom mer klara under dagen. Läs en bra bok på kvällen när hon sitter på pottan och ge det lite tid så kanske hon blir lite extra nödig.
För det är ju en jättebra idé att ge henne lite laxerande på frukost. Vatten i större mängder såklart. Tidigt på dagen.
Sitter hon på pottan? För det är min erfarenhet det sällan dyker upp bajsande mitt i natten när de sitter på pottan. Då är de liksom mer klara under dagen. Läs en bra bok på kvällen när hon sitter på pottan och ge det lite tid så kanske hon blir lite extra nödig.
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10