Elsa har den sista veckan börjat brista ut i oförklarlig gråt då och då

Framförallt när man sätter henne själv eller när jag lämnar rummet. I bland om jag låter henne vara så "glömmer hon" att jag gick och börjar leka/utforska själv, men ibland hjälper inget utom att plocka upp henne...
Dessutom blir hon JÄTTEsnabbt uttråkad nuförtiden! Känner mig ibland som världens tristaste person som inte kan komma på mer stimulerande saker för min dotter att göra

Jag låter henne utforska själv, plockar fram kökssaker mm som hon kan plocka med, gör saker tillsammans med henne. Men efter 5-10 minuter så börjar hon oftast gnälla. Har svårt att ännu få henne intresserad av att "hjälpa till" med saker, men hon är alltid med mig och tittar när jag utför olika sysslor i hemmet. Hon försöker krypa just nu, men lyckas inte och det kanske bidrar till en del frustration...
Jag är ju så van vid att hon kan leka själv långa stunder (vilket hon fortfarande gör, men bara på morgonen, aldrig på em) och blir lite frustrerad

, men förstår att detta är vanligt.

Vill absolut inte göra henne "mammig"! Har jobbat mycket för att undvika detta hittills och undrar nu vad jag ska göra för att fortsätta undvika det, men ändå såklart hjälpa henne att känna sig trygg.