Mamma, E gedde mig strumpan!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
KajsaIE

Mamma, E gedde mig strumpan!

Inlägg av KajsaIE »

Hej!

Ville bara berätta om ett litet inslag av vår härliga vardag:

Storasyster och lillasyster är mycket upptagna med tvätten som ska hängas. I bakgrunden går julmusik för fullt. Storasyster har tidigare sorterat tvätten, lagt in alla mörka kläder i maskinen, öst i tvättmedel och tryckt på start knappen, kollat var femte minut om tvätten är klar :roll: , dragit med lillasysters hjälp ut tvätten ur maskinen...

I står på en pall för att nå upp till tvättställningen och lilla E står och vinglar, håller i baljan med kläder med ena handen och drar ut diverse blöta föremål ur baljan med andra.....E sträcker ut armen med en blöt strumpa som I tar emot och så ropar storasyster...MAMMA MAMMMA, SÅG DU, E GEDDE MIG STRUMPAN...VAR SNÄLL DU ÄR E! (lägg till en härlig dalmål så kan ni nog föreställa er bättre :wink: ) Kom igen nu bäbut, ge mig mera tvätt :lol: Och så diggar de till musiken samtidigt, tvätten bli hängd på nolltid :wink:

Ville bara dela med mig av mina härliga tjejer här hemma :mrgreen:

Kajsa
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och jag som har haft den underbara äran att få se det hela på VIDEO kan intyga att det var fantastiskt sött och härligt! Och väldigt dalmålskt :lol:

Kram på dig Kajsa! :D

Din vän i cyberrymden
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Tack Tinis, du är gullig du!

Kram/Kajsa
Elle

Inlägg av Elle »

Hur skulle du klara dig utan dina två juveler :heart: UNDERBART :lol:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
KajsaIE