andningslarm

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jen

andningslarm

Inlägg av Jen »

Hallå

Har precis börjat kura min 7 månaders son (på tiden). Är lite orolig över att lägga honom på magen, så frågan är om jag ska köpa eller hyra andningslarm. Hur länge bör man använda larmet?
mamma till Marcus f?dd juli -04
father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej

Fördelen med att köpa ett larm är att det går att använda till eventuella syskon. Sen tjänar du på att köpa ett - att hyra blir dyrt.
Allmänt så rekommenderas det att använda andningslarm minst tom att barnet är 1 år - vissa tom 1,5. Jag har läst lite olika.

Babysense säljer larm. Vi har köpt av dem och är mycket nöjda.

:D
kokos

Inlägg av kokos »

Vi hyrde från Techomedica och var nöjda med det men vi hade köpt ett om vi hade gjort om det hela...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Eftersom din son redan är sju månader så skulle du ju kunna hyra larm, det blir ju så kort tid (såvida ni inte ska ha syskon så klart för då blir det ju en investering för framtiden att köpa ett larm istället). :wink:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"