Hur man slipper social delaktighet....

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Hur man slipper social delaktighet....

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag läser ju inte här så mycket längre nu för tiden men tänkte i alla fall berätta om hur Tor numera anser sig inte behöva social delaktighet mer. :wink:

Just nu är han inne i allt som är vinka "bye-bye" och man pussas också.
Om jag busar och han vill att jag skall sluta så putar han fram med sin lilla mun och vill ha en puss. Om jag på annat sätt försöker fixa med honom och han inte t.ex vill bli på klädd, ja då får man en puss. :roll:

:arrow: För ett par dagar sen satt Tor med mig i soffan och pappa kommer och säger nu skall vi fixa med tvätten i tvättstugan, kom Tor!
Han tittar och putar med munnen, pappa kommer och får en puss sen vinkar han och säger "bye-bye" till pappa och iväg får han gå och fixa tvätten själv minsann.
Samma sak när han skulle dagen efter skala potatis till middagen, en favvo syssla här hemma. Går Tor ut i köket, tar en skalad potatis, ger pappa en puss, vinkar och säger "bye-bye" och går. Kommer till mig överlycklig ätandes sin råa potatis.

Ja numera är han mycket bättre på att röja skåpen, leka själv och göra allt för att slippa "ta i med grovhandskarna" en riktig latis som vet hur man "Mutar" mamma och pappa för att få slippa det mesta minsann. :wink: :lol:

Vilken härlig ålder de är inne i de små. (måtte inte förtrotsen komma någonsin [-o< 8-[ ) :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :heart:
Ge latmasken en puss från mig!

PS: Förtrotsen behöver inte komma. Anton är drygt 21 månader, och vi har inte märkt något särskilt än... :wink: .
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"