En liten bild...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Susanne*

En liten bild...

Inlägg av Susanne* »

Vill förmedla en ljuvlig bild från dagens bad. Lille mannen är nu i sin allra bästa utforskandefas. Helt ljuvligt är det och en period som jag bara älskar. Han får mig att bli än mer nyfiken på allt - på livet - igen.

Raringen, idag 11 månader, sitter i badkaret. Dagens höjdpunkt. Upptäcker så proppen som han drar upp...inspekterar med största förundran och försöker sedan sätta tillbaka. Tar ju sin lilla tid men när han lyckas så fnissar han förtjust. Denna procedur upprepas så gång på gång...och gång på gång...och.... Jag sitter förundrat bredvid och bara tittar på hans lycka varje gång det fungerar. Efter en kort stund är förstås vattnet borta men han märker inte det alls. Efter en lång stund lägger jag dock en handduk över hans rygg för att behålla någon liten värmesnutt. Efter en kvart var proppen förtidutforskad och han ställer sig upp och kastar ut den... :D :heart:

Så blir den en bild till... 8)

Går på stan med tjejerna. Säger till stortjejen "ska vi gå till Din Sko" :?: "Kul säger hon". "Jaaaa, säger lilla tjejen. Sedan kan vi gå till Min Sko..." 8) :D

Go'natt alla :D :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Elle

Inlägg av Elle »

Upptäckarglädjen är underbar att uppleva!

Vilken logisk fråga av lilltjejen :idea: :lol:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jag ler verkligen igenkännande när jag läser om den lille mannen :lol: vilken TUR att mamman låter honom bli klar med proppen innan det är dags att kliva upp.

Du är så himla klok och sprider sån glädje omkring dig, min förebild och inte bara när det gäller barnuppfostran. Jag blir alltid lika glad när jag läser dina vardagshistorier. Tack för att du delar med dig så frikostigt :heart:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Åh... :D :oops: :heart:

Rara du, vilka fina ord. Tack. :heart:

Om du bara kan ana så glad jag blev av dina ord. Tusen och miljoner tack för att du förmedlade det till mig. Jag är oerhört tacksam bara för att jag kan ge lite av det du skriver. Speciellt nu när jag känner att jag knappt räcker till för alla som betyder något för mig, inklusive forumet. Du och ni från Godbitartråden har ju följt vårt röriga liv och mina (hrm) projekt. Att sprida glädje har alltid stått högt på listan över vad som är viktigt för mig. Både till barn, make och alla runtomkring.

Stor kram :heart:
Susanne
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Susanne och tack för ett härligt kvällsskratt. Det är skoj att få läsa om dessa stunder, gör att man själv längtar lite till och få höra vad "lille Tor" har att säga när han verkligen börjar prata ordentligt. :lol: :lol:

KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Det är verkligen en upplevelse TorsMamma. :D Om man bara tar sig tid att lyssna på det små (och stora :roll: - vilket man ju absolut inte alltid orkar när det passerar 3.000.000 meningar i minuten ibland - känner att att min hjärna går på reset ibland) så lär man sig så mycket och de vidgar ens vyer. Om jag ska sväva ut lite så tycker jag det är ett av våra stora problem - att vi vid en viss ålder låser in våra barn, och oss själva, i en lite box. Så var öppen och de lär oss att "think out of the box".

Dages bästa var när Astrid frågade pappan om han hade ögonaböj :?: Pappan var mycket frågade tills hon förklarade på sitt lilla vis att det var sneda ögon.

Kram :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"