Tivoli lycka...DET KITTLAS I HELA HJÄRTAT!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Humlan

Tivoli lycka...DET KITTLAS I HELA HJÄRTAT!

Inlägg av Humlan »

VÅra barn har inte varit på Tivoli förut, men i dåligt väder 10 dgr på kanarieöarna blev det 2 besök :!:

Sonen, Oliver 3 år drygt fick syn på e nhopptrampolin (matta) som man sitter fast i ett sele och sedan kan hoppa ca 4-5 meter högt på vrålar- DET DÄR VILL JAG! Vi springer efter, jagar efter han fick himla fart och hans 15 månader äldre syster med... Väl framme hoppar han upp på mattan (brukar vara lite blyg) och ler stort förväntansfullt! mannen som sköter trampolinen ler och säger, visst vi har ett minisele, det går bra! Oliver applåderar (!) och sen flyger han upp i luften (mannen drar i hans ben) högre och högre och tillslut ca 5 meter högt upp! Jag ryser lite, tänker whilash och allt men det ser mjukt ut. Oliver skriker: PETER PAN OCH DE VILDA POJKARNA JAG KOMMER JAG KOMMER! :D :D :D

Sen 20 minuter senare var det Hannahs tur, hon tar det lite mer försiktigt i ca 10 sekunder :D Hon ropar MAMMA DET KITTLAS I HELA HJÄRTAT! :lol:
Det var nog det mest underbara jag hört.....

Maken och jag grät av delad lycka.......(små fånigt låter det i efterhand..)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Man blir helt tårögd.... :D

anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

*snyft* vilka härliga barn
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Humlan

Jaaa.

Inlägg av Humlan »

tack men det är ju så underbart dessa tillfällen när de strålar så att man kan fånga strålningen på bild :D De pratar fortfarande om trampolinen och vill gärna tillbaka :)

Tror faktiskt jag kommer att minnas detta hela livet, som första gången då barnens vilja tog överhand och de utforskade sitt mod och känslor själva 5 meter uppe i luften *SS*
viola theresa

Inlägg av viola theresa »

En glad applåd även till er föräldrar som vågade! Bra gjort.

Har en lekpark utanför knuten. Grannflickan, 20 månader, har börjat på dagis. Hon brukade gunga vilt och härligt spännande högt när hon var i parken med sin pappa.
Nu såg jag henne gunga där med dagisfröken som knappt puttar ALLS, så Tove blir frustrerad och skriker = Här händer ju inget! Var är farten??
Dagisfröken tolkar det som att lilla spröda Tove blir rädd och saktar ner ännu mera.
Jodå, jag gick dit och förklarade. Snart flög hon mot himlen som en fågel och sken som solen igen. Finns det något härligare än när det killar i magen?
viola theresa,har en dotter f?dd 31 januari 2004
Humlan

Du menar

Inlägg av Humlan »

kittlar i hela hjärtat? *S*

BRa att du berättade, Tove tackar dig :D Det ska gå vilt till i den åldern för många barn, de har ingen rädsla pga att de inte uppfattar ngn fara antar jag, men sen brukar det bli lite mer försiktigt för många barn har jag sett. Men båda våra är riktiga våghalsar *iiii* brås på sin morbror skärmflygaren, djupsportsdykaren och ballongflygaren. Nu förstår jag hur min mamma kände det varje gång han var ute på sina sporter! Pingare vår son (fäktaren) verkar iaf ha jordnära intressen med men dottern på 4.5 år är alltid den som klättrar högst upp i träd etc, hon klättrade i träd hela förra sommaren, tror knappt hon nuddade mark :P
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"