Jag ska på bröllop i mellandagarna, då våra bästa vänner gifter sig.
De har bland nanat önskat sig en snygg fruktskål i keramik.
Är de tnågon som känner till något ställe i Göteborg där man kan köpa fina keramik saker?
Affärer som säljer keramik
På den här sidan finns det några göteborgsgallerier listade.
http://www.kultur.nu/Konsthantverk/Kons ... /index.asp
annars kan du ju själv googla keramik göteborg eller konsthantverk göteborg...
eller åka till huvudstaden och gå på "blås o knåda" på hornsgatan. Otroligt vackra saker.
http://www.kultur.nu/Konsthantverk/Kons ... /index.asp
annars kan du ju själv googla keramik göteborg eller konsthantverk göteborg...
eller åka till huvudstaden och gå på "blås o knåda" på hornsgatan. Otroligt vackra saker.
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Tack för snabba svar
Den här sidan är verkligen otrolig ska kolla länk, hinner tyvärr inte till Stockholm
Hej Inger!
Här har du en som vet! Jag kan direkt tipsa om Lerverk på Östra hamngatan (mitt emot nya Pedagogen) och Sintra på Haga Nygata, väldigt nära Linnégatan. Dessutom finns det en affär som egentligen inte längre säljer keramik, också på Östra Hamngatan (nära Friskis och Svettis). Den heter något med Textil typ nu, men killen som hade affären innan är keramiker och sålde till nuvarande ägare under förutsättning att hon också skulle sälja lite keramik. Han är otroligt duktig och en av mina favoriter här i stan.
På hörnet Korsgatan/Drottninggatan (inne på gården bakom Ahlströms Café) finns ett ställe som heter dna (design and art) som kan sälja keramik. De säljer design och hantverk och det varierar vad de har. Ibland har de kanonsaker, ibland känns det som kvällskurs-föremål.
Är keramiker själv, men osäker på om jag har något hemma som platsar på bröllop. Krisar det får du helt klart höra av dig! Jag kan fotografera något och maila dig, om du blir nyfiken. Jag åker till Norrland på lördag, men kommer att vara hyfsat tillgänglig fram tills dess. Skicka mig ett pm om du vill - jag håller ett öga!
Lycka till!
Här har du en som vet! Jag kan direkt tipsa om Lerverk på Östra hamngatan (mitt emot nya Pedagogen) och Sintra på Haga Nygata, väldigt nära Linnégatan. Dessutom finns det en affär som egentligen inte längre säljer keramik, också på Östra Hamngatan (nära Friskis och Svettis). Den heter något med Textil typ nu, men killen som hade affären innan är keramiker och sålde till nuvarande ägare under förutsättning att hon också skulle sälja lite keramik. Han är otroligt duktig och en av mina favoriter här i stan.
På hörnet Korsgatan/Drottninggatan (inne på gården bakom Ahlströms Café) finns ett ställe som heter dna (design and art) som kan sälja keramik. De säljer design och hantverk och det varierar vad de har. Ibland har de kanonsaker, ibland känns det som kvällskurs-föremål.
Är keramiker själv, men osäker på om jag har något hemma som platsar på bröllop. Krisar det får du helt klart höra av dig! Jag kan fotografera något och maila dig, om du blir nyfiken. Jag åker till Norrland på lördag, men kommer att vara hyfsat tillgänglig fram tills dess. Skicka mig ett pm om du vill - jag håller ett öga!
Lycka till!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Hittat en jättefin skål
Jag har hittat en jättefin skål inne på Lerverk, en av hamngatorna.
Kommer att gå dit fler gånger.
Jättebra ställe!
Kommer att gå dit fler gånger.
Jättebra ställe!