Nattvandrare...ZZZZZZ
Nattvandrare...ZZZZZZ
Hej Anna, Sagomamma och andra kloka mammor och pappor!
Maken min som inte hittar hit (nåväl...) bad mig fråga om vi kan "avvänja" våra underbara små att komma till oss om natten. Inte för att det inte är underbart gosigt att ligga invid varandra eller för att det skulle bli ett förbud hos oss (hua!) utan för att vi alla 4 sover dåligt...
Barnen har vi sent lärt att somna själva (innan jag hittade hit" dvs. vid 2 och 3 års ålder, det har fungerat jättebra och gör det fortfarande, de somnar efter skrattet på 2 röda. Sen vaknar båda som kring 03.00 och kommer in själva, kryper ner utan att säga något dvs störa nämnvärt men vi får juinte plats! Alla vaknar om ngn rör sig och ni vet ju hur barn sover, armarna ovanför huvudet och benen åt varsitt håll eller så har man en liten len rump i maggen *S*. Som sagt är de rädda om natten kommer de alltid att vara välkomna (jag led själv av rädlsa för mörkret länge) oavsett ålder, men det känns mer som om de "kommer av rutin". Maken har kämpat i 3 nätter med att vända tillbaka dem, de har inte protesterat men ändå kommit tillbaka efter någin halvtimme.
Vad göra? Finns ngt "anna knep" eller ska vi köpa trippeldubbelsäng?
-Humlan
Maken min som inte hittar hit (nåväl...) bad mig fråga om vi kan "avvänja" våra underbara små att komma till oss om natten. Inte för att det inte är underbart gosigt att ligga invid varandra eller för att det skulle bli ett förbud hos oss (hua!) utan för att vi alla 4 sover dåligt...
Barnen har vi sent lärt att somna själva (innan jag hittade hit" dvs. vid 2 och 3 års ålder, det har fungerat jättebra och gör det fortfarande, de somnar efter skrattet på 2 röda. Sen vaknar båda som kring 03.00 och kommer in själva, kryper ner utan att säga något dvs störa nämnvärt men vi får juinte plats! Alla vaknar om ngn rör sig och ni vet ju hur barn sover, armarna ovanför huvudet och benen åt varsitt håll eller så har man en liten len rump i maggen *S*. Som sagt är de rädda om natten kommer de alltid att vara välkomna (jag led själv av rädlsa för mörkret länge) oavsett ålder, men det känns mer som om de "kommer av rutin". Maken har kämpat i 3 nätter med att vända tillbaka dem, de har inte protesterat men ändå kommit tillbaka efter någin halvtimme.
Vad göra? Finns ngt "anna knep" eller ska vi köpa trippeldubbelsäng?
-Humlan
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lycklig: )
Tack Anna!
-
annawahlgren
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
One to go....
Första natten kom hon som alltid krin 03.00 och sa halvt sovandes att hon inte villha godis ändå.....
Andra natten kom hon samma tid och på morgonen sa hon att ngn puttade dit henne under natten, det var sant bara så att vi visste det och den som var osynlig sa även att hon skulle visst sova hos oss..... JAg sa ingenting mer än att -men då skulle du ha berättat för denne osynlige att man sover så mkt bättre själv.
Imorse gick jag in till en leendes liten tjej som snabbt frågade mig -sovit gott? Vi kramades och jag svarade alldeles underbart gott
Självklart
Men 2 nätter och 2 mornar har vi nu sovit bra (nåväl sonen sjuk med hög feber men ändå...) och hon ler när hon vaknar och ser stolt ut!
Vi firar hela dagen imorgon lördag dottra och jag som ska till livrustkammaren och se prinsessutställningen och sen in i prinsessverkstaden... Brunch med hennes morbröder som hon avgudar på Sirap där de har amerikanska pannkakor och sist men inte minst vi ska åka tåg och tunnelbana, mkt roligt
JAg tyckte att du gjorde helt rätt. Du sa nej till godis om hon sov i sin säng en natt, men att ni skulle fira den goda sömnen på lördag om hon sovit i sin säng.
Bra jobbat
Hoppas lillebror blir frisk snart så att han också får sova gott på nätterna.
För att inte tala om mamma och pappa som kanske får plats och både sova och kramas
/LO
Bra jobbat
För att inte tala om mamma och pappa som kanske får plats och både sova och kramas
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
annawahlgren
Tack tack
Därav har jag alltid varit den osynlige som samlat information där jag tyckt det lät viktigt, men här kan man ju även synas