Tuff - tuff - tuff- tuuuuuut

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Tuff - tuff - tuff- tuuuuuut

Inlägg av SusanD »

Ja så låter tåget när Emil härmar det. Han är ganska intresserad av tåg efter att ha åkt X2000-tåg till farmor tillsammans med Pappan. En starkt positiv upplevelse kan man lugnt säga.

Idag skulle vi iväg på julmarknad i Vejbystrand, närmare bestämt i Ewas by. Innan middagsvilan, som var tidigarelagd, förberedde jag Emil genom att berätta om det fina Luciatåget vi skulle se. Tut-tut sa Emil och jag min korkade mamma svarade att ja visst kan vi titta om dom har några tåg där. Förstod dock inte varför han så plötligt var intresserad av tåg :?: :!:

Väcker Emil och frestar än en gång med Luciatåget för att han ska hållas på gott humör. Emil tutar vidare och jag fattar ingenting. Ärligt talat förstår jag inte ens att jag egentligen inte fattar någonting. :?

Familjen packas in i bilen och vi ger oss iväg, det är totalt grått ute och regnet strilar ner i en behaglig takt. Väl framme tar vi oss ur bilen och ser då hästarna som Luciatåget ska rida på. Jag berättar då detta för Emil, att Luciatåget ska rida på hästarna. Tut - tut :?: säger Emil.

#-o DÅ, och inte en sekund tidigare, begriper jag att han bara lyssnat till TÅG i Luciatåg. ](*,) Lucia är ju ingen han känner personligen så det sorterade han bort och var själaglad över att vi skulle åka och titta på TÅG :!:

Gissa om jag kände mig dum, så dum, så dum och så djupt korkad. Samtidigt så bubblade skrattet i magen, så härligt det är att bara höra det man vill, att sortera bort oväsentligheter. Önskar jag kunde vara lite mer lagd åt det hållet. :) (våra hundar är likadana, de har väldigt selektiv hörsel, något som Emil tydligen anammat)

Julmarknaden var jättefin, försäljning av vackra saker i en lada och ett Luciatåg där barnen sjöng, några spelade fiol och en liten tös spelade trumpet. Det var vackert, tårarna brände i ögonvrån.

Lotter kunde man ta och vinna jättefina pepparkakshus och jag menar verkligen jättefina hemgjorda pepparkakshus. Tre lotter tog jag och vann inte ett endaste litet hus. Min vanliga otur. Säger till Ewa att jag ska skicka in min grabbar så de kan ta lotter och vinna ett hus för de är såna turkillar. Pappan och Emil går in i ladan, tar tre lotter och kommer ut med ett jättefint PEPPARKAKSHUS :!: :shock: Jag begriper inte hur det går till. :!: :thumbsup: Men vad gör det :?: nu står ju pepparkakshuset på byrån här hemma och hundarna kretsar kring det som galna hyenor.

När vi shoppat klart och haft trevlig samvaro med Ewa och hennes familj skulle vi då bege oss hemåt. Jag sa till Emil att han skulle säga hej då åt Ewa innan vi for. Emil säger då ALLA och stegar raskt in i ladan och börjar ta folk i hand :shock: :!: Han är så otroligt gullig den killen. :heart: En del såg ju lite chockade ut men hämtade sig snabbt och sa snällt hej då till Emil. Jag avbröt honom dock efter en liten stund för annars hade vi aldrig kommit hem.

Det är alltid så spännande att tillbringa tid med min familj :!: :) Sigge sov dock i vagnen hela tiden och njöt av julmarknaden på sitt sätt. :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack för din ljuvliga berättelse SusanD :D

Försök bara att inte lasta dig för hårt för din språkmiss. Så lovar jag att inte göra detsamma... Kontrar med Lisebergsbesöket för ett tag sedan. Leia var där med pappa och gudfar och kom strålande lycklig hem med en gigantisk heliumbalong i form av en illrosa delfin.

Leia: "haj, haj"
Mamma: "hej, hej Leia" (sååå glad över att Leia lärt sig säga "Hej")
Leia: "haj, haj"
Mamma: "ja hej, hej Leia, åh vilken fin delfin du har med dig"

Dialogen fortgick på detta vis i ungefär en kvart med Leias mungipor i allt sydligare breddgrader.

Till slut klickade det äntligen i mammans huvud och hon frågade Leia:
"Är det en delfin :?: "
Leia: "nää"
Mamma: "är det en HAJ :?: "
Leia: "JAAAAA :!: :!: :!: "
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:lol: :lol: :lol:
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Nancy: :lol: :lol: :lol: (En liten oväsentlighet: Antons variant på haj var HajAj, rätt passande).

Och SusanD - såna turgossar skulle man ha minsann. Själv är jag lika hopplös på att vinna som SusanD, så det bidde inget pepparkakshus här heller. Dessvärre har inte mina gossar fått någon släng av tursleven de heller, så vi gick hem tomhänta på just den varan. Men jag fick ju lite pepparkaksdeg över, så kanske ska jag låta inspirera mig. Jättekul att ni kom!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, dom små barnahjärnorna :heart: är ju så härligt insöade på just SIN verklighet.

Idag gick jag och sjöng långsamt och vackert :wink: på "Så skimrande var aldrig havet" och när jag kom till slutet:..... "Älskling, i din första......

ADVENT! klämde killen i med! :lol: Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig :lol: !

/Tinis
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"