Lurad???!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
MerlinK

Lurad???!!

Inlägg av MerlinK »

Efter ett par veckor med morgonstrul till och från och diverse mer (eller mindre) :oops: lyckade tilltag från min sida gentemot morgonfasonerna (och sista två nätterna även nattfasoner :o ) kom vi i helgen till ett :evil: "nä nu får det vara nog :!: ". På mammans svammel vill säga...

Har läst på det jag kunnat hitta om morgonfasoner (tack Mammut, Morsan, JH mfl) och laddat som tusan för att skärpa upp mina egna rutiner.

Och vad gör den kloka ungen :?: Som han ska förstås :!: :!:
06.45 pip som ej åtgärdas då det blir tyst inom minuten
07 (ovanligt sen start för morgonstrul iofs): pip - ramsar direkt (går INTE in som jag gjort alldeles för mycket sista tiden :oops: )
Gnöl typ ska hon inte komma snart? Tystnar 30 sek - nähä, jag testar lite till i 20 min då det är mera ledsen nivå + står i sängen (mitt tilltag hittills har varit att lägga honom med ramsa)
07.20 ny ramsa - argt svar men blir snabbt lugn och 07.23 får han bekräftelseramsa (och då har han lagt sig ner själv oxå :!: )
Nu vet jag inte om han sover, men det är tyst och lungt iaf!

Gissa vem som är snopen (men nog inte borde vara det :lol: ) :!: :!:
Tänk vad lite tilltro till barnet och att skärpa till sig själv kan göra för morgonsömnen (och vi har ännu inte skaffat mörkläggningsgardin kan jag tillägga 8) )

TACK alla ni som ställt frågor om vargtimmar och morgonfasoner och
TACK alla ni som oförtröttligt svarat på frågorna!

Idag gav jag "rätt" svar till min son på HANS frågor *nöjd* :), och han blev nog himla nöjd över att hans mamma äntligen fattade vad han ville!
SOOOOVA!
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härligt! :D
MerlinK

Inlägg av MerlinK »

Fortsättning...:

Gick in på avsedd tid (fortfarande tyst därinne) och där sitter sonen i sängen och LEKER (har aldrig hänt förut) och är på ett STRÅLANDE humör när jag tar upp honom.

*tårögd*

Livet är underbart... :D :D
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Det där har jag också varit med om! :D
Man kommer till en punkt där man känner "-NU räcker det! :evil: I natt ska det BANNE MIG ramsas!!!"
Man lägger sig...och ungen sover gott hela natten! :D
Det är som att det ligger så tät beslutsamhet i luften att det liksom inte är någon idé att tjafsa emot :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
MerlinK

Inlägg av MerlinK »

:lol:

Nä precis... Han måste ha känt attitydstrålningen genom väggen... :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Precis så är det! Verktyget "Attityden af Självklarhet" :wink: och beslutsamhet ska genomsyra hela luften - då funkar det!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"