9 månader gammal.....har tröttnat på ensamleken.....

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Mamma J

9 månader gammal.....har tröttnat på ensamleken.....

Inlägg av Mamma J »

Hej.

Vi behöver hjälp och inspiration för ensmleken. Lille J står ut som längst 10 minuter med ensamleken och börjar sedan gnöla och klaga i högan sky tills jag tar upp honom.....Känns så FEEEEEEEL! Behöver hjälp att styra upp. :oops:

Tips på bra ensamleksaker......Rutiner?
idag äter vi gemensn frukost vid 8 och sedan blir ensamleken vid 8:30 - 9:00
sova 9:30 -10:15.

saker han använde idag är kökredskap, låda med lite kakmått i, gossedjur, skallra, små plastbilar, tidningar, hårda böcker mm.

eller är det åttamånadersångesten som spökar.......
Tacksam för tips! :roll:
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!

Ja, jag tror absolut det är 8-månadersångesten som spökar. Rutinen ser ju finfin ut. Här hemma var det gnöligt i 1 vecka ungefär. Vi körde på ändå, men hon fick nog någon extra muta ett par gånger, och sen kortade jag en smula. Fundera vad som passar dig bäst.
Hittade en tråd som kanske kan ge lite råd också:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?p=3086

Sen har det funnits ett par ypperliga tipstrådar om just prylar, men jag lyckas inte hitta dem nu när jag söker...
Men:
pussel (med knoppar), fina att titta på om inte annat
saker som låtar om man tjongar till eller vänder på dem
instrument (marackas, bjällra, tamburin, trumma, xylofon)
stapelbara cylindrar/burkar (själva staplingen är väl inte aktuell, men formerna brukar vara populära)
spegel
"fotoalbum" (vi hade ett i tyg som man kunde sätta in bilder i, går ju också att ta foton/scannade bilder och plasta in, så de blir styva och lätta att titta på)
telefon
popup
Hm - det är vad jag kommer på så här på raken...

Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"