7-7.30 Vaknar m välling
9.3-10 Mellis
11-11.30 Lunch
12-12.30 och 1-1,5 h fram sova middag
14.30 Mellis
17.30 Mats
19-19.30 Välling och god natt
Känns som ett ganska Ok schema och båda nattningar vid lunch och middag går bra. Han får välling och sedan går jag med honom tills han somnar vilket brukar ta ca 5 min. På lunchen vaknar han efter 1-1,5 h men det känns OK.
Kvällarna vaknar han nästa alltid mellan 22-23 men då är det vanligtvis bara att vagga honom eller (gud förbjude) ta upp honom och vagga honom lite. Han kan sedan göra om denna pocess 0-3 ggr innan kl 02.00 för att sedan dra igång det som börjar knäcka en. Han är i stort sett varje natt vaken mellan 1,5 -2,5 timmar!!!! Som i natt var han vaken mellan kl 03.50 till 05.26 vilket inte känns helt bra
Efter denna story ett gäng frågor (jag har läst en del på forument bla Trollet och det finns en del svar där):
- han har varit hostig ett tag och ngn gång vaknar han av att han hostar - ska han kunna somna om av sig självmed hjälp av SHN metoden?
- han har endast 8 tänder men har ett gäng på g (man kan se att han är svullen) men det tar lång tid för dem att komma fram. Kan detta påverka kuren negativt?
- Har ngn erfarenhet hur det är med det äldre barnet när det ska ramsas högt - har det varit problem med uppvak då? Vår dotter sover vanligtvis som en stock men men....
Som ni förstår är denna situation helt ohållbar och vi måste få ett slut på detta.
Tacksam för hjälp hur vi ska börja, vad vi ska läsa, vad som är viktigast (förutom att få den lille att få sova) samt alla råd och tips vi kan få. Vi lusläser forum och har köpt boken som vi läser
Tack på förhand,
Markus