Kura 14- månaders

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
cissii

Kura 14- månaders

Inlägg av cissii »

hej

jag ska ev hjälpa en bekant att kura en 14-mån. :D
Buffning är ju ute ur bilden vid den åldern, men hur är det med solfjädern? Används den på såpass stora barn? Spelar det någon roll om hur stor ordförståelse barnet har? Om tex sova innebär sova? Kan man satsa på ramsan rätt så omgående isf?

Någon som vill dela med sig av goda råd för kurning av såpass stort barn?

Tack på förhand/ cecilia
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
cissii

Inlägg av cissii »

ojdå :oops:
finns ju en låst tråd på det ämnet ja....
men goda råd mottages tacksamt ändå.
Världens Bästa Barn
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej cissii :D

Vad spännande att få vara behjälplig vid kur!
Jag tycker nog ni ska använda er rätt friskt av solfjädern första och ev andra natten, som ett lugnande verktyg, och det GÅR att buffa så här stora barn också, en del gillar det skarpt :wink: men jag tror det är vanligast att man bara solfjädrar barn över året! Då använder ni helt enkelt solfjädern istället för ramsan!
Ska barnet kuras hemma? Det är det allra bästa med så här "gamla" barn!
Hoppas du berättar här hur det går, det är så roligt att följa en kurning här!
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
cissii

Inlägg av cissii »

Hej och tack för input mia!

Ja barnet ska kuras hemma. Mamman har fått massa info av mig nu som hon ska tänka över. Jag tycker är viktigt att man sen kan följa upp jobbet man lägger ner under kurnätterna såklart. Håller mig nog till att solfjädra, känns som det blir mindre transportsträcka på så sätt :wink:
Barnet tappar nappen massa gånger och gråter och får ett nattmål fortfarande. Men somnar själv i sängen och "sover" hela natten redan, förrutom 15 000 nappexpeditioner från föräldrarnas trötta sida. Det är därför jag vill att föräldrarna ska tänka över saken noga, saker och ting kan ju tyckas bli värre i början om man inte är medveten om teorin bakom.

Kan passa på att fråga en annan sak oxå?
Om kan kurar en tvååring hur går man tillväga då? Solfjäder där med?
(Har ju en Anna W hotline till min mobil känns det som, därav alla frågor...massa bekantas bekanta som blir vrålintresserade när dom hör om våra nattrutiner :D )
Världens Bästa Barn
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Spännande att vara sambandscentral :wink: :!: Vilket jobb du gör!!!

Solfjädra en tvååring kan vara knepigt, där handlar det mer om att lägga tillrätta och gå med ramsa, återinföra spjälsäng (som de flesta plockat bort i den här åldern) och sen kura "som vanligt".
Här står lite mer om att kura äldre barn:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=43

Följer med spänning den här tråden, hoppas allt går bra!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Å va intressant!!
Hade varit jätteroligt om du ville uppdatera hur ditt kurande går. Du gör ett jättefint jobb som lär de små att sova!
:heart: :sleep:
kramar till dig!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "