sovtider för sjuka barn?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Olles mamma

sovtider för sjuka barn?

Inlägg av Olles mamma »

Hur gör ni när barnen är sjuka? Håller ni på schemalagda sovtider då också, och väcker och så?
Ollesmamma
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nej, Olles mamma, inte om det är feber och riktigt dåligt, då sovs det mycket utöver schemat :!:
Sömn är läkande!
krya på sig, och kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Min son blir rätt trött när han har feber. Jag brukar servera något på mattiderna så får han sova så mycket han vill emellan. Fast några timmar innan natten börjar försöker jag ha honom vaken.
Siobhan

...

Inlägg av Siobhan »

Undrar själv lite över det där. Min dotter blev rejält förkyld nu i helgen och har också haft feber. Nätterna blir lite bruta eftersom hon vaknar med hosta och täppt näsa, men igårnatt lade jag henne en timme tidigare och lät henne sova en timme längre på morgonen, så hon sov 14 timmar istället för tolv. Så jag hoppas det kompenserar lite för att hon vaknar då och då.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag vet att AW brukar säga att är man sjuk och behöver extra sömn så använder man marginalkvartarna på samtliga lurar och får på så sätt 30 min mer sömn/lur samt lägga 30 min tidigare på kvällen.

Men är de superdupersjuka ja, då bara måste de ju få sova lite mer än så. :wink:

Tor har alltid haft "tröttisscheman" så vi har inte ens behövt marginalkvarta nämnvärt vid sjukdom. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "