sovtider för sjuka barn?
-
Olles mamma
sovtider för sjuka barn?
Hur gör ni när barnen är sjuka? Håller ni på schemalagda sovtider då också, och väcker och så?
Ollesmamma
-
susanneethel
...
Undrar själv lite över det där. Min dotter blev rejält förkyld nu i helgen och har också haft feber. Nätterna blir lite bruta eftersom hon vaknar med hosta och täppt näsa, men igårnatt lade jag henne en timme tidigare och lät henne sova en timme längre på morgonen, så hon sov 14 timmar istället för tolv. Så jag hoppas det kompenserar lite för att hon vaknar då och då.
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Jag vet att AW brukar säga att är man sjuk och behöver extra sömn så använder man marginalkvartarna på samtliga lurar och får på så sätt 30 min mer sömn/lur samt lägga 30 min tidigare på kvällen.
Men är de superdupersjuka ja, då bara måste de ju få sova lite mer än så.
Tor har alltid haft "tröttisscheman" så vi har inte ens behövt marginalkvarta nämnvärt vid sjukdom.
Men är de superdupersjuka ja, då bara måste de ju få sova lite mer än så.
Tor har alltid haft "tröttisscheman" så vi har inte ens behövt marginalkvarta nämnvärt vid sjukdom.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.