MEN när riktiga kylan kommer, hur skall jag då bylsa på honom när vi skall ut och när det skall sovas i vagnen utomhus? Han har fina skintossor med foder i, så fötterna är inga problem. Men sen då? Hur gör ni andra? Åkpåse verkar inte heller så smart! Speciellt inte när lilltjofsen är en riktig bökis
istället för overall?!
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
istället för overall?!
Ja, jag är väl lite obegåvad då
så jag frågar er om råd. Overall är väääldigt opraktiskt, det är väl kanske fler än jag medvetna om på det här forumet
Min lilla pojke är ju en magliggare förstås, och idag har han overall, en i fleace, eftersom vi inte har så kallt än i skåneland
MEN när riktiga kylan kommer, hur skall jag då bylsa på honom när vi skall ut och när det skall sovas i vagnen utomhus? Han har fina skintossor med foder i, så fötterna är inga problem. Men sen då? Hur gör ni andra? Åkpåse verkar inte heller så smart! Speciellt inte när lilltjofsen är en riktig bökis
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
altså, jag har overall, men min tjej är ju bara 2 månader, tycker det fukar bra för då behöver jag iten böka runt med så många täcken och så är det praktiskt när hon ska amma och jag är utomhus, så blir hon itne kall när jag drar upp henne ur vagnen. overallen har både händer och fötter så det är mysigt och varmt. Ett annat tips är dock en liten sovsäck! det har min tjej omdet inte är så kallt ute. en liten påse som hon läggs ner i, så kan hon böka runt hur mcyket hon vill utan att bli kall om kroppen sin...
3 fina...2005, 2007, 2010
Hej hopp!
:-k Skåne här också, och jag tyckte åkpåsen funkade bra. Vi har Emmaljunga och åkpåsen låses då med remmarna till selen/bältet som går att trä igenom (hon sov i sittvagnen när det var vinter (ca 10 mån då). Men din kanske fortfarande sover i liggvagn. Disa hade i och för sig lätta overaller och skinntossor också, och jag tyckte det gick bra. Men det räckte inte - utan vi hade åkpåsen också, när det var riktigt kallt. Det går ju också att lägga fårskinn under madrassen - om hon sover i liggvagnen. Det gjorde vi första tiden när hon var pyttis (1-2 mån) och INTE hade overall. Och sen något varmt täcke/filt över.
:-k Skåne här också, och jag tyckte åkpåsen funkade bra. Vi har Emmaljunga och åkpåsen låses då med remmarna till selen/bältet som går att trä igenom (hon sov i sittvagnen när det var vinter (ca 10 mån då). Men din kanske fortfarande sover i liggvagn. Disa hade i och för sig lätta overaller och skinntossor också, och jag tyckte det gick bra. Men det räckte inte - utan vi hade åkpåsen också, när det var riktigt kallt. Det går ju också att lägga fårskinn under madrassen - om hon sover i liggvagnen. Det gjorde vi första tiden när hon var pyttis (1-2 mån) och INTE hade overall. Och sen något varmt täcke/filt över.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06