En härlig dag i fantasins land

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

En härlig dag i fantasins land

Inlägg av /LO »

Lite höstslöa är vi i familjen. Men ut ska man ju och jag hade INGEN lust att sitta i lekparken idag.
Vi bestämde helt spontant att vi går ut i skogen och grillar korv. Ingen korv, ingen grill, inga tillbehör hemma, så vi åkte iväg till Ica och handlade det vi behövde och körde mot skogen.

Parkerade bilen och klev ur och maken hittade en stubbe där han ställde grillen säkert och tände - ok, engångsgrill är ju inte det naturligaste i världen, men säkrare än att elda i skogen 8) .
Vi gick runt en stund, dock inte så långt från grillen, och kollade läget i skogen. Hittade pinnar och grenar, som är absoluta favoritleksakerna just nu. Vera fick tag i en pinne/gren/påk som var längre än hon själv. Det var en häst. Och den kunde hon bära. Och den var större än pippis häst så hon var ju fatkiskt starkare än pippi - och det ÄR hon ju, det vet jag ju :lol:

Grillen fick glöd och vi la på korvar och åt när de var klara. Det är något visst att äta ute på hösten. Kall om fingrarna, men varm av mat och dryck. :lol:

Sedan tog vi en riktigt skogspromenad. Vi kom inte lång, men det behövdes inte. :lol:
Vera hittade indianer och hästar. Sedan trillade hon av en bångstyrig kråka (tror jag att det var :roll: :lol: ) och slog sig lite på näsan... Men snabbt upp igen och spana efter tomtar och troll. Hon hann också rida på en orm och en kossa.

Vi släckte den sista glöden i grillen med hjälp av blöt mossa, så att vi kunde ta med skräpet.

Hästen fick följa med hem, men inte in. Vi kom faktiskt överens om att Pippis häst bodde på verandan, så det fick hennes också göra :lol:

Behöver jag säga att vi haft en skön, lycklig, härlig dag :lol: :heart: :?:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sussi

Inlägg av Sussi »

Det låter som en riktigt lyckad dag! :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Vilka ÄVENTYR :shock: :lol: Vad mysigt det lät! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"