Min lilla sömntuta

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
LindaVega

Min lilla sömntuta

Inlägg av LindaVega »

Lade Vega för sin middagslur i vanlig ordning 12.30 När klockan var 13.30 (som jag trodde) går jag in för att hämta, hon sover då djupt. :sleep:

Jag drar upp rullgardinen och hon börjar röra lite på sig. Frågar om hon vill vakna till lite så hämtar jag sedan. Ja det vill hon.....

Väl ute i köket igen ser jag att klockan bara är 13.00 :shock: hrmm vet inte hur jag tittade :oops: tyckte iofs att den där timmen hade gått liiite väl fort men jag hade varit upptagen med besök så jag hade ingen riktig tidsuppfattning..

Ja ja jag går tillbaka, drar ned rullgardinen igen, stoppar om Vega och går ut. Hör hur hon suckar förnöjsamt och sedan är det tyst :sleep:

:heart: Min lilla sömntuta :heart:
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Härliga lilla sömntuta som har sån koll på tiden fastän hon sover. :heart:

En gång när mormor passade Emil la hon honom för att sova middag en hel timme för tidigt :shock: , visserligen tyckte hon att förmiddagen gått fort men det gör ju tiden när man har roligt. När hon stoppat Emil i säng gick hon ner till köket och upptäckte att hon lagt honom för tidigt, hon går då upp igen, öppnar dörren till sovrummet där Emil snällt sitter och leker i sin säng för sova gör man ju inte vid den här tiden. Hon tar upp honom och så umgås de i en timme till innan hon lägger honom för andra gången och då somnar han bums. Om jag minns rätt så var han runt året när detta hände.

Så de små kan tiden utan att titta på klockan och vi vuxna kan inte ens tiden fastän vi tittar på klockan. :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol:
Tur att barnen har sin egen lilla klocka :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

..och för ytterligare betona detta med egen inre klocka.

I fredags började vi ställa tillbaka klockan med en halvtimme. Lördag kväll blev det således en hel timmes senare läggning än vanligt. Jens och jag skulle iväg på middag så farmor och farfar satt barnvakt. Barnen märkte tydligt av tidsomställningen, Malte hade jag räknat med men inte Vega.

När klockan var runt 19.30 och det var 15 min kvar till nattning springer Vega till sängen och skriker nana, nana. Farmor frågar om hon ska läsa en bok först men NEJ :!: Vega nästan hulkar :cry: :shock: sooa sooa (sova) :D

Väl i säng var det lite övertrött och innan båda barnen var helt tysta tog det säkert en halvtimme.

Inte laborera för mycket med tiderna för de här små trollen, det är ett som är säkert

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"