Katter letar hem

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
cissii

Katter letar hem

Inlägg av cissii »

Mina två underbart fina kissar letar nytt hem.
Det har dom gjort ett tag, därför att den ena absolut inte trivs som innekatt. Men som jag bor, i lägenhetsområde, så vill jag verkligen inte släppa ut dom. Det finns ett stort skogsområde intill iofs, men jag litar inte på människor i den här frågan. Skulle inte bli förvånad ifall någon tyckte det hade vart kul att typ elda upp dom.

Dom är ett riktigt radarpar, och så länge dom är tillsammans är dom glada. Två gigantiska hankatter, en gråtigré och en rödtigré. Min största, den röda, skulle behöva ett jobb tror jag för att vara nöjd med tillvaron. Fånga råttor exempelvis.
Dom är nästan 3 år, ingen vet exakt, eftersom dom är hittekatter från början. Kastrerade, vaccinerade och försäkrade.
Finns det någon här som vet någon eller vill ha sällskap av två fantastiska lurvbollar själv?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Cyan

Inlägg av Cyan »

Åååååååååååh vad jag vill ta hand om dem!!!!
Men min man tål dem inte så jag har inget val... :cry: Jo, men att välja bort min man räknas inte... :heart:
Tacka er lyckliga stjärna ni som kan ha sådana underbara varelser under samma tak!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
cissii

Inlägg av cissii »

Men vad är EN man mot TVÅ katter? Låter som ett lätt val... :wink:
För att få man vs katt fighten att bli ännu svårare så kan jag ju berätta lite om deras personligheter.

Smokey (min gråa lite mindre) är len som sammet och har stora gröna ögon. Han är väldigt intresserad av avlopp, toaletter och vattenkranar. Vi tror att han har en hemlig karriär som rörmokare på nätterna. Han är en riktigt knäkatt, ligger just nu på rygg i mitt knä med benen hängade över kanten.

Tarzan är en STOR katt, han är supersmart. Ett tag kunde ha sitt på kommando, men tröttnade väl på det sen. Ibland får jag känslan av att han är en människa i kattkostym. Han vill vara med överallt och brukar försöka åla fram till ens tallrik på matbordet, smart gömd bakom tallrikskanten tänker han nog. Det är han som behöver få vara ut och göra lite nytta.

ÅÅh min missar! :(
Världens Bästa Barn
cissii

Inlägg av cissii »

http://www.familjeliv.se/krypin/miijuu/galleri.php pälsbollarna kan beskådas på denna sida. Har glömt lösenordet till ladda-upp-bilder programmet, så här blir det lite bebis med. Men den tänkte jag behålla själv... :roll:
Världens Bästa Barn
Cyan

Inlägg av Cyan »

Ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh! :oops:
Jag blir ännu mer påminnd om mina två jag hade förr... Men lagom till vi upptäckte min mans intolerans och jag skulle ha behövt ta det jobbiga beslutet att göra mig av med dem, så dog den vi tyckte mest om av urinvägsförträngning :cry:. Och den andra hade vi ändå planer på att låta flytta för att hon inte trivdes som innekatt. Nu bor hon hos en familj i skogen och sedan första dagen i sitt nya hem har hon varit ute nästan jämt. Så du ska se att din kisse kommer att bli lyckligare av att flytta! :D
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
NordicAngel

Inlägg av NordicAngel »

wow..vilka katter..

Jag har de senaste dagarna funderat på att trotsa min sons astma läkare och skaffa katt då vi bor på landet och huset kryllar av skogsmöss.. :shock: Detta är frestande, mycket frestande..

Vi bor som sagt på landet, har tomt etc..närmaste granne typ svärmor, har två stora hundar.. Kommer att följa denna tråd...
"I am nurtured by the love, truth, and wisdom"
Mamma till 3 underbara. Flicka -9504 Pojke -9309 Pojke -0209
cissii

Inlägg av cissii »

hej! :D

Åh vad glad jag blir om du vill!
Jag älskar mina fina katter, men vill så gärna att min stora katt ska få bli lycklig :heart: (som fångade tre möss fast han var i koppel, på en timme...så han skulle verkligen göra nytta om ni har överbefolkning på möss)
Dom ÄR verkligen helt otroliga, du skulle inte ångra dig.

Hoppas, hoppas :D
Världens Bästa Barn
NordicAngel

Inlägg av NordicAngel »

:cry: ..Jag har pratat jättemycket med min man och han vågar inte...med tanke på sonens astma (som jag själv tror skulle gå). Men men, man måste ju vara två om det. Han tycker att OM det inte skulle funka vore det väldigt jobbigt både för katterna och för barnen..

Jag hoppas att det löser sig..
"I am nurtured by the love, truth, and wisdom"
Mamma till 3 underbara. Flicka -9504 Pojke -9309 Pojke -0209
cissii

Inlägg av cissii »

hej jag glömde ju helt av att svara. Usch vad tråkigt. Vi har iofs bott med en kompis med astma ett tag och det var inga större problem, men det kan ju vara olika grad av astma oxå kanske.
Börjar bli lite kris här, så jag uppdaterar min tråd, finns det någon eller känner någon någon?
Världens Bästa Barn
inger
Kontakt:

Hej!

Inlägg av inger »

Lämnat ett meddelande i din inbox.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"