Dottern på drygt 7 månader (SM-barn) har plötsligt börjat stortjuta vid läggningarna.
*Första kvällen tänkte vi att det var tänderna som ploppade upp och att tandköttet var ömt när hon som vanligt skulle somna med tummen i munnen, så vi ramsade glatt på i en kvart. Plus solfjäder när hon blev alldeles ledsen (oj, vad stark hon var!).
*Andra natten kom ett litet tjut precis vid läggningen sen var det inte mer med det. Lugnt trodde vi.
* Tredje kvällen tjöt hon när vi la ned henne och sen i 20 minuter, vi ramsade och ramsade. Sen vaknade vi av att hon skrek högt flera gånger under natten, förmodligen i sömnen men tillräckligt för att föräldrarna skulle vakna.
* I kväll (fjärde) kan jag nästan förstå att hon skrek för min tanke var när jag la henne "Måtte inte..."
Man märker att ramsan tar men hon är ändå arg och ledsen. Det brukar lugna sig lite när hennes fenomenala storasyster kommer och lägger sig (och babblar som vanligt ) .
Men jag behöver lite ammunition att skjuta mina vargar, för de var helt klart där i kväll, de fundersamma vargara (och jag är sååå tacksam för att systrarna delar rum, för några vargar har INTE storasyster!).
Egenligen är det ju rätt lugnt, vi har ju verktygen men jag behöver ta ut trollen i dagsljuset så de spricker!