Nu är det nära!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Nu är det nära!

Inlägg av Elle »

Hej vänner!

Ååå jag är svårt avundsjuk på SusanD som får snusa på sin lillkille. Jag lääängtar efter vår juvel. Tycker dagarna kryper fram, är i v 39+1 idag. Dock vore det skönt om det inte startar före helgen för då kommer svärföräldrarna hem och hjälp med Olle blir mycket lättare att ordna.

Olle är så ljuvlig! Varje gång jag får sammandragningar så kommer han och klappar och pussar på magen och frågar: säns bätje nu, Äckling? (Känns det bättre nu Älskling?) :lol:

Kram en otålig Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Det är ju snart din tur :heart:

Hoppas ändå att det inte händer något förrän på måndag då 8)

Kramar Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

jo huvva...sista månaden är lika lång som de första 9... :-({|= men jisses så go' belöning! :wink: :lol:

Storkramen runt hela vackra Du! :heart:
/Fjällmor
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej du tålmodiga! :heart:

Snart har du också en liten snusbebi hemma, helt otroligt! Jag brukar alltid komma sist i alla olika gravidkonstellationer av vänner så jag vet hur det är att vänta.

Tänk att det där obefintliga guppet på din mage i mars är en färdig bebis nu. Livets mirakel. Lika ofattbart varje gång.

Visst trodde du på en pojke själv? Så då kontrar jag med att gissa på en flickis, en liten Elsa kanske?

Kram Jannika
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Ja, att det kan vara så drygt att vänta... Hela familjen längtar efter vår nya medlem, ska bli så spännande att få se vad det är för en filur.

Jag tror stenhårt på en pojke men sambon och de flesta i vår närhet tippar en tjej. Tjejnamn som ligger högt upp på listan just nu är Elsa, Lilly och Märta. Killnamn kan vi bara inte enas om :roll: Jag tycker mycket om Isak, men Henkan tycker sådär, är mer förtjust i äldre namn. Har ni några förslag både på tjej- och killnamn? Vill gärna ha ett relativt kort namn och som funkar bra ihop med Olle.

Kram :heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Joar :wink:

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Elle,

jag har följt dig i smyg och tänker på dig! Håller tummar och tår för att allt skall gå bra (det gör det förstås!) och att kotten tittar ur snart (men sånt vet man ju aldrig...).

Jag har en kompis vars dotter heter Line. Det tycker jag är jättefint! (Fast ni verkar ju ha koll på tjejnamn redan. Jag gillar alla förslagen!)

/Pea
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Elle :heart:

Ja, snart är ni i mål! Tänk så fort tiden går...
Apropå pojknamn så tycker jag Erik är så vackert, det skulle Frida fått heta om hon varit pojke :wink:
Lycka till nu, hoppas du inte behöver vänta hur länge som helst :D

Kraaaam!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Spänningen stiger... ska bli så kul att höra vem som gömde sig i magen sedan :D

Angående korta killnamn så vet jag inte om jag har något att bidra med. Men hade vi fått en kille så hade det blivit en Charlie!

Kram
Sophie
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Var på koll hos BM i morse. Alla värden är kanon, "Bosse" är fixerad och har fina hjärtljud. Så nu är det "bara" att vänta, hm verkligen min starka sida just nu :roll: ...

Förvärkarna kommer och går, är kraftigare nu men ännu inte regelbundna. BM gissade på förlossning i helgen eller början av nästa vecka. Låter kanon tycker jag :wink: Samtidigt är jag förberedd på att gå över så vi pratade om överburenhetskontrollen (heter det så?) som man får komma på i v 41+3. Lika bra att föreställa sig att vi lika gärna kan gå så långt.

Nu ska jag packa lite i BB-väskan, måste sysselsätta mig med något så att tiden går..

Tack för alla era fina namnförslag, bollar dom med maken. Fler förslag mottages tacksamt :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej
Här är en länk på alla tänkbara namn samt namnets betydelse i alfabetiskt ordning
http://www.gravid.se/3_name/namnbok.pdf

Själv tycker jag Albin,Erik(som mia nämnde) ,Alfred och Gabriel är fina namn.
kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Elle :heart:

Här kommer länk till helt fantastisk namnsajt. Finns namn från världens alla hörn och man kan söka på begynnelsebokstav, antal stavelser, innebörd, diverse grupperingar som "mytologiska", "nordiska" etc, ja precis som man vill.

http://www.babynamesworld.com

Tänker på dig och ser med stor spänning fram emot att få veta vem "Bosse" i magen är :wink: :heart: :D

:heart: Kram från Nancy
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

TACK Nancy och ulrikaj för sajterna! Nu ska här spanas in namn :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Håller tummarna att det blir bebis i helgen! Man blir ju bebissjuk för mindre, när man smyger in på den här sidan ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Ingen action här inte :evil: Har tom skickat sambon på inflyttningsfest. Så jag har sååååå tråkigt :roll: , Olle sover som en gris och inget på tv att fördriva tiden med...

Tur att detta Forum finns!
:heart:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"